بلاگ

ویدئو بالون چیست؟

آشنایی با ویدئو بالن

ویدئو بالون چیست؟ ویدئو بالون دستگاهی است که برای تبدیل سیگنال های نامتعادل به سیگنال های متعادل به کار می رود و نام انگلیسی آن هم از ترکیب دو واژه متعادل و نامتعادل (Balanced and unbalanced)گرفته شده است. در واقع این دستگاه برای تبدیل یک نوع کابل به نوع دیگر در دوربین های امنیتی به کار می رود و به ویژه استفاده از این دستگاه در دوربین های فناوری آنالوگ رایج تر می باشد.

اهمیت دوربین های امنیتی مداربسته در تامین ایمنی محیط های مختلف باعث شده است که این دوربین ها محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کنند؛ تا جایی که فروش تجهیزات امنیتی و لوازم جانبی آنها روز به روز در حال افزایش می باشد. یکی از این دستگاه های پرکاربرد در ارتباط با دوربین امنیتی، ویدئو بالون (video balun) در دوربین مدار بسته می باشد که امکان انتقال تصاویر به دستگاه DVR در مسافت های طولانی را فراهم می کند.

اگر شما هم به آشنایی با ویدئو بالن Video Balun در سیستم های امنیتی و فناوری های آن و نیز انواع ویدئو بالون دوربین مداربسته علاقه مند هستید، شرح عملکرد این دستگاه را در ادامه این مطلب دنبال کنید. همچنین برای دریافت مشاوره و راهنمایی انتخاب ویدئو بالون مورد نظر خود می توانید با کارشناسان ما در مجموعه دوربین مارکت در تماس باشید.

ویدئو بالون در دوربین مدار بسته

video balun در دوربین مدار بسته

ویدیو بالون چیست و چگونه کار می‌کند؟

ویدیو بالون چیست و چگونه کار می‌کند؟ ویدئو بالون دستگاهی است که در هنگام نصب دوربین های امنیتی برای بهبود وضعیت انتقال تصاویر به ویژه در مسیرهای طولانی تر مورد استفاده قرار می گیرد. در حالت عادی از کابل های کواکسیال برای انتقال تصاویر دوربین های فناوری آنالوگ استفاده می شود.

هنگامی که سیگنال های ویدیویی از طریق کابل کواکسیال انتقال پیدا می کنند، محدودیت در مسافت کابل کشی وجود دارد و با افزایش طول مسیر، امکان ایجاد نویز در تصاویر و تداخل سیگنال ها به وجود می آید. ویدئو بالون یا Video Balun در زبان انگلیسی، وظیفه تبدیل سیگنال ها به حالت متعادل را بر عهده دارد و با استفاده از این دستگاه می توان با هزینه بسیار کمتر، تصاویر را در فواصل طولانی و بدون نویز و تداخل و با کیفیت خوب انتقال داد و این عملکرد، کاربرد ویدئو بالن در سیستم امنیتی می باشد.

در واقع با استفاده از این دستگاه می توان از کابل UTP برای انتقال تصاویر استفاده کرد و در واقع این دستگاه می تواند متصل کننده کابل کواکسیال به UTP و در نهایت دستگاه دی وی آر باشد. آشنایی با ویدئو بالن Video Balun را در ادامه با شناخت انواع این دستگاه ها ادامه می دهیم.

انواع ویدئو بالون دوربین مداربسته

انواع ویدئو بالون دوربین مداربسته بر اساس مسافت انتقال تصاویر تعیین می شود؛ هر کدام از این دستگاه ها امکانات متفاوتی برای انتقال تصاویر ارائه می دهند و از نظر کیفیت و قیمت هم متفاوت می باشند. در ادامه مدل های متفاوت انواع ویدیو بالون را شرح می دهیم.

  • ویدئو بالون PASSIVE یا غیر فعال
  • ویدئو بالون Active یا فعال
  • Video Power Balun
  • Video Power and Data Balun

استفاده درست از هر کدام از این دستگاه ها اهمیت زیادی دارد؛ زیرا اگر از هر کدام از ویدئو بالون ها در جای نامناسب استفاده شود، باعث افت کیفیت تصاویر دوربین و در نتیجه اختلال در نظم و امنیت خواهد شد. بهتر است براساس مسافت میان دوربین و دستگاه ذخیره سازی تصاویر و نیز شرایط فضا برای کابل کشی، مدل مناسب را برای سیستم امنیتی خود انتخاب کنید. در ادامه دو نوع پرکاربرد این دستگاه ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ویدئو بالون دوربین مداربسته

انواع ویدئو بالون در دوربین مداربسته

ویدئو بالون PASSIVE

حال که به پرسش ویدیو بالن چیست؟ پاسخ دادیم، به بررسی یکی از پرکاربردترین نوع از این دستگاه ها می رسیم. ویدئو بالون های غیر فعال برای اتصال کابل ها نیازی به برق ندارند و در واقع سیگنال ها را تقویت نمی کنند. یک جفت از بالون غیر فعال در یک سیستم برای تبدیل سیگنال ها به کار می روند که یکی برای دوربین آنالوگ و دیگری برای دستگاه DVR مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از بالن غیر فعال می توان تصاویر را بین 200 تا 300 متر بدون مشکل انتقال داد.

ویدئو بالون ACTIVE

در ادامه بررسی کاربرد ویدئو بالن در دوربین های امنیتی به نوع فعال یا اکتیو این دستگاه ها می رسیم. این دستگاه ها امکان تقویت سیگنال را فراهم می کنند و در نتیجه می توان تصاویر را تا فاصله 1200 متر میان دوربین و دستگاه ضبط کننده انتقال داد. بالون اکتیو برای انجام عملکرد خود به منبع تغذیه نیاز دارد؛ بنابراین در هنگام انتخاب این مدل باید شرایط فضا را برای انطباق با دستگاه مورد بررسی قرار داد.

ویدیو بالن چیست؟

ویدئو بالن در دوربین مدار بسته

انتخاب انواع ویدیو بالون از دوربین مارکت

در این مقاله درباره کاربرد ویدئو بالن صحبت کردیم و پرسش ویدئو بالن در دوربین مدار بسته چیست؟ را پاسخ دادیم. در ادامه به انتخاب این دستگاه ها می پردازیم. انواع ویدیو بالون را با بهترین قیمت ها از دوربین مارکت انتخاب کنید. با مقایسه قیمت های این دستگاه ها در نمایندگی های مختلف، متوجه این تفاوت ها خواهید شد.

مجموعه دوربین مارکت که سابقه زیادی در فروش تجهیزات امنیتی به ویژه دوربین های مداربسته و لوازم جانبی آن دارد، علاوه بر ارائه برندهای معتبر و اصل، قیمت های مناسب و گارانتی معتبری هم برای این محصولات عرضه می کند. با کارشناسان ما در دوربین مارکت در تماس باشید و گزینه مناسب را برای تامین امنیت خود برگزینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *