نمایش دادن همه 11 نتیجه

دستگاه DVR (دستگاه دی وی آر) چیست؟ فناوری دوربین مدار بسته زمانی که در سالیان قبل وارد بازار گردید، نیاز و اهمیت حفاظت، امنیت و ذخیره سازی اطلاعات مورد توجه قرار گرفت. به همین منظور دوربین های مدار بسته با فناوری های آنالوگ و تحت شبکه روانه بازار گردید. یکی از ملزوماتی که همراه دوربین مدار بسته تولید شد، دستگاه ضبط DVR می باشد.

دستگاه دی وی ار مخفف Digital Video Recorder یا همان دستگاه ضبط کننده دیجیتال، دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین های مداربسته نوع آنالوگ است که با استفاده از کابل های کواکسیال به دوربین متصل شده و سیگنال های آنالوگ دوربین را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کند که می تواند هم بر روی هارددیسک ذخیره شده و هم برای کاربر قابل مشاهده باشد.

این دستگاه، نسخه اولیه ضبط کننده های دوربین است؛ فروش دستگاه های DVR امروزه دیگر به طور گسترده رایج نیست و این دستگاه با فناوری های پیشرفته تر و دستگاه هایی با امکانات بیشتر جایگزین شده است؛ در واقع، منظور از DVR در بازار تجهیزات امنیتی، دستگاه XVR است که تمامی فناوری های دوربین امنیتی که شامل انواع دوربین های با فناوری آنالوگ و تحت شبکه می باشد را پشتیبانی می کند.

مزیت و در واقع ضرورت دی وی آر در یک سیستم امنیتی آنالوگ، هم امکان ذخیره سازی تصاویر برای استفاده در شرایط اضطراری و هم امکان پخش زنده تصاویر برای نظارت بر رویدادهای فضا در هر زمان و مکان است. در این مقاله جهت آشنایی شما کاربران گرامی توضیحات مختصری درباره دستگاه DVR خدمت شما ارائه می گردد. هم چنین نکاتی درباره خرید دی وی آر و ویژگی های مهم این دستگاه نیز می توانید در ادامه مطالعه کنید و یا برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش خود با کارشناسان فروش دوربین مارکت تماس بگیرید.

دی وی آر دوربین مدار بسته

خرید دستگاه دی وی ار

اگر یک یا تعدادی دوربین مداربسته آنالوگ تهیه کرده اید، خرید دستگاه دی وی ار یکی از گزینه های شما برای انتخاب دستگاه ضبط کننده تصاویر است تا از این طریق تصاویر خود را در امنیت کامل، ضبط و نگه داری کنید. به ویژه اگر قصد تامین امنیت در محیط های کوچک تری از جمله فروشگاه های کوچک، ساختمان های مسکونی و یا شرکت ها و کسب و کارهای کوچک را دارید، دوربین های آنالوگ و دستگاه ضبط کننده دی وی ار پیشنهاد بسیار مناسبی هستند؛ زیرا نصب آسان تر و مناسب تر بودن قیمت دستگاه ضبط تصویر DVR نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازار را به عنوان یک مزیت ارائه می کنند.

در واقع با انتخاب یک سیستم امنیتی آنالوگ و دستگاه دی وی آر می توانید با پرداخت هزینه ای مقرون به صرفه، امنیت از طریق نظارت را در محیط های با مساحت کم و متوسط تامین کنید. هم چنین در نظر داشته باشید که از آنجایی که DVR های نسل جدید امروزی، مدل های چندکاره ای هستند، در صورت وجود سیستم های تحت شبکه و یا اضافه شدن آنها به سیستم در آینده، با استفاده از دستگاه ضبط تصویر DVR می توانید یک سیستم یکپارچه و جامع نظارتی برای ضبط تصاویر همه دوربین ها داشته باشید.

خرید دستگاه دی وی ار دوربین مدار بسته انتخاب بخش مهمی از سیستم امنیتی شما است که ایمنی، اطمینان خاطر و نظارت کامل بر پرسنل و دارایی‌های افراد را ممکن می کند؛ به همین دلیل دقت به برخی از نکات پیش از انتخاب دستگاه dvr که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم، بسیار ضروری است:

نکات قابل توجه در هنگام خرید DVR

نکات زیادی وجود دارد که در هنگام خرید dvr باید در نظر گرفت تا بتوان بر اساس ویژگی های این دستگاه و نیازهای خود، انتخاب موفقی داشت. برخی از این ویژگی ها به شرح زیر است:

  • انتخاب بهترین برند دستگاه ضبط DVR: برندهای متعددی از این دستگاه در بازار وجود دارند که کیفیت و دوام متفاوتی دارند؛ به همین دلیل شناخت بهترین برندها مانند داهوا و هایک ویژن در هنگام خرید این دستگاه ها بسیار مفید است.
  • اطمینان از اورجینال بودن برند دستگاه دی وی ار: گاهی، برندهای بی کیفیت و تقلبی، مشابه با برندهای اورجینال در بازار موجود می باشند که کیفیت قابل قبولی ندارند و هر چند که قیمت پایین تری دارند، هزینه های بعدی حاصل از خرابی دوربین را به همراه دارند؛ به اورجینال بودن هر برند دقت داشته باشید.
  • مقایسه لیست قیمت دستگاه دی وی آر در فروشگاه های مختلف: قیمت گذاری دستگاه دی وی ار دوربین مداربسته در فروشگاه های مختلف، متفاوت می باشد؛ به همین دلیل بر اساس برند دستگاه و مدل های مختلف آن، قیمت دستگاه دی وی ار را در این فروشگاه ها مقایسه کنید تا با مناسب ترین قیمت، خرید خود را انجام دهید.
  • دریافت و بررسی گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش: ضمانت نامه هم نقش مهمی در انتخاب دی وی آر دارد؛ زیرا خدمات مناسب پس از فروش خیال شما را از بابت مشکلات و هزینه های احتمالی پس از خرید برطرف می کنند.
  • مراجعه به نمایندگی معتبر و شناخته شده فروش دستگاه های DVR: نقطه نهایی خرید dvr مراجعه به یک فروشگاه و یا نمایندگی معتبر این محصول است که تمامی نکات بالا به صورت یک جا در خود جای می دهد.

علاوه بر این موارد، مجموعه ای از نکات درباره ویژگی های فنی این دستگاه وجود دارد که عدم توجه به آنها می تواند باعث بروز اشتباه در انتخاب این محصولات باشد که در ادامه به صورت دقیق تر درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

دستگاه ذخیره سازی دی وی آر

مزایا و معایب خرید دستگاه دی وی آر

خرید دستگاه دی وی آر مجموعه ای از مزایا و برخی از معایب را برای کاربران به دنبال دارد که می توان گفت کفه ترازو به سمت مزیت های این دستگاه بیشتر است و به همین مدل های پیشرفته تر و نوین این دستگاه یعنی XVR ها، محبوبیت زیادی در بازار فروش محصولات امنیتی دارند. برخی از این موارد را در جدول زیر مقایسه و بررسی کنید:

جدول مزایا و معایب خرید سیستم ذخیره ساز دی وی آر

مزایای دستگاه dvr معایب دستگاه dvr
مقرون به صرفه بودن قیمت دی وی آر هزینه های بیشتر سیم کشی و پیچیدگی های نصب
امکان انتخاب روش های متفاوت انتقال تصویر کیفیت پایین تر تصویر نسبت به NVR
امکان نظارت از راه دور بر فضا مناسب تنها برای فضاهای با مساحت کم و کوچک
امکان پشتیبانی از مدل های متفاوت دوربین امنیتی پشتیبانی تنها یک دوربین در مدل های قدیمی تر

نکات قابل توجه پیش از خرید دی وی ار

پیش از اینکه تصمیم خود را برای خرید دی وی ار نهایی کنید، برخی از ویژگی ها و مشخصات مهم این دستگاه را با نیازها و خواسته های خود از یک دستگاه ضبط کننده مطابقت دهید تا بهترین انتخاب را برای بالا بردن ایمنی فضای کار و یا زندگی خود داشته باشید:

  • انطباق مدل دوربین و دستگاه: نوع دوربینی که برای فضای نظارت خود انتخاب کرده اید، اهمیت زیادی در انتخاب دستگاه ضبط کننده دارد. مدل های جدید دستگاه ذخیره سازی دی وی آر امکان پشتیبانی از همه مدل های دوربین را دارند.
  • تعداد کانال های دستگاه دی وی ار: بررسی کنید که چند دوربین برای اتصال به DVR نیاز دارید و بر این اساس تعداد کانال های دستگاه که نشان دهنده تعداد دوربین است و می تواند 4، 8، 16 و 32 باشد را انتخاب کنید.
  • ظرفیت ذخیره سازی مورد نیاز: به ظرفیت هارد و دستگاه برای ذخیره سازی تصاویر بر اساس کیفیت تصویر توجه داشته باشید تا اطلاعات دوربین به درستی بر روی فضای ذخیره سازی ضبط شود.
  • رزولوشن و نرخ فریم دستگاه: وضوح تصویر و نرخ فریم هم دو فاکتور مهم در انتخاب دستگاه ضبط دی وی آر دوربین مدار بسته هستند که میزان کیفیت تصویر و تعداد فریم های ثبت شده در هر ثانیه را تعیین می کنند و تاثیر مهمی در تصاویر خروجی نهایی دارند.

هر کدام از این ویژگی ها هم لیست قیمت دستگاه دی وی ار را تحت تاثیر قرار داده و هم مدل دستگاه انتخابی شما را تغییر می دهند. برای دریافت مشاوره تخصصی تر می توانید با مجموعه دوربین مارکت در تماس باشید.

قیمت دی وی آر

با خرید دستگاه DVR قصد راه اندازی چند دوربین مداربسته را دارید؟

پاسخ دادن به این پرسش برای خرید دستگاه dvr از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا تعداد دوربین هایی که قصد داریم به دستگاه متصل کنیم، مدل دستگاه را تغییر می دهند. این ویژگی با عنوان کانال های تصویر در انواع دستگاه ذخیره سازی دی وی آر شناخته می شود که باید در نظر داشت تعداد کانال های دستگاه ضبط کننده دی وی ار به صورت زوج طراحی گردیده است و دستگاه دی وی ار 4 کانال، 8 کانال، 16 کانال، 32 کانال و 64 کانال در بازار موجود می باشد.

در هنگام انتخاب دستگاه باید تعداد دوربین و کیفیتی از دوربین و دستگاه که مورد نیاز است را انتخاب نمود؛ به طور مثال اگر 4 دوربین برای نصب نیاز دارید، باید دستگاه ضبط دوربین مدار بسته 4 کانال را انتخاب نمایید یا اگر 6 دوربین نیاز دارید، دستگاه 8 کانال بر اساس تعداد عرف کانال های دستگاه موجود در بازار که به آنها اشاره کردیم، انتخاب مناسبی است که دو جای خالی برای اضافه کردن دوربین در آینده هم موجود می باشد.

اصولا در خرید دستگاه DVR باید اولا به تعداد دوربین مورد نیاز دستگاه 4 یا 8 یا 16 یا 32 کانال را انتخاب نمود. همچنین  مقدار کیفیت تصویر( پیکسل) دوربین ها درانتخاب  مدل دستگاه مهم می باشد. دستگاه DVR کیفیت های دو مگاپیکسل یا 5 مگاپیکسل یا تا 8 مگاپیکسل را ساپورت می نماید.

مشاوره و راهنمایی رایگان با شماره ویژه : 91015108-021

پیش از خرید دی وی ار مقدار فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ظرفیت ذخیره سازی، به طور قابل توجهی بر روی خرید دی وی ار تاثیرگذار است؛ هر چه این ظرفیت بالاتر باشد، دستگاه قادر خواهد بود که حجم بیشتری از تصاویر شبانه روزی را ضبط کند. به طور کلی، تصاویر از دوربین تا دستگاه، مسیر خاصی را طی می کنند تا در نهایت بر روی هارددیسک های دستگاه که قطعه ای جداگانه از دستگاه هستند، ذخیره سازی شوند. هر چه به تصاویری با کیفیت تصاویر بالاتر نیاز داشته باشید، فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی نیز افزایش پیدا می کند و نیاز است یک DVR با ظرفیت بالاتر، تعداد هاردهای بیشتر و با حجم بالاتر انتخاب کنید و این مساله به صورت مستقیم بر قیمت دی وی ار اثر می گذارد. هم چنین وجود فناوری های پیشرفته تر فشرده سازی تصویر مانند H.265 و H.265+ هم که باعث افزایش ظرفیت ذخیره سازی می شوند، نقش مهمی در قیمت و در نهایت خرید دستگاه دی وی ار دارند.

دستگاه DVR و معرفی ویژگی های ساخت آن

دستگاه DVR وسیله ای در دوربین مدار بسته است که با توجه به طراحی، دارای پروسسورها و برخی دیگر از اجزاء بوده و محلی برای ذخیره سازی تصاویر جهت عملکرد مناسب دوربین ها می باشد. دستگاه ضبط تصویر DVR برای دوربین های انالوگ و انالوگ HD طراحی گردیده است؛ این دستگاه دارای دو بخش سخت افزاری و یک بخش نرم افزاری می باشد که در ادامه به صورت دقیق تر این ویژگی ها را مشاهده خواهید کرد.

دوربین های نوع آنالوگ، اولین دوربین های امنیتی ای بودند که طراحی و روانه بازار شدند؛ دی وی ار هم نسخه اولیه دستگاه های ضبط کننده تصاویر دوربین مداربسته است که برای ذخیره سازی تصاویر دوربین های آنالوگ تولید شدند و تا مدت های زیادی، وسیله ای برای نظارت و تامین امنیت بودند؛ با پیشرفت تکنولوژی، دوربین های IP یا تحت شبکه هم وارد بازار شدند که امکانات بیشتری نسبت به فناوری قبلی ارائه می کردند.

مرحله بعد، مرحله ورود دستگاه های چندکاره دوربین بود که هم برای ضبط تصاویر دوربین های فناوری تحت شبکه و هم آنالوگ مورد استفاده قرار می گرفتند و با عنوان XVR شناخته می شدند. با ورود این دستگاه ها، دستگاه دی وی آر هم کنار رفت و امروزه تمامی دستگاه های آنالوگ بازار همان XVR هستند که به اشتباه با نام DVR شناخته می شوند.

عملکرد ساختار دستگاه دی وی ار به این صورت است که این دستگاه ها با استفاده از کابل های کواکسیال، سیگنال های آنالوگ دریافتی از دوربین را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کنند و در دوربین های HDCVI، HDTVI، AHD و البته IP در مدل های پیشرفته تر، به عنوان دستگاه ضبط کننده مورد استفاده قرار می گیرند.

بخش نرم افزاری دستگاه DVR

این بخش برنامه ریزی شده از دستگاه dvr جهت آنالیز اطلاعات، کنترل و تنظیمات و بازبینی دوربین ها طراحی گردیده است که می تواند بعد از تحلیل تصاویر به خروجی های تصویر منتقل گردد. در بخش تصویری، ساعت، تاریخ و تنظیمات و بازبینی فیلم طراحی شده است.

مدل های قدیمی تر دی وی آر به ویژگی های فیزیکی خود محدود می شدند و قابلیت ارتقاء یا پشتیبانی از قابلیت های نرم افزاری خاصی را نداشتند؛ اما مدل های به روز، علاوه بر کیفیت و وضوح بالاتر تصویر، امکانات نرم افزاری بیشتری مانند اتصال به گوشی مویابل و یا لپ تاپ و هم چنین نرخ فریم و پهنای باند بالاتر را ارائه می کنند. مهم ترین ویژگی های نرم افزاری دی وی آر دوربین مدار بسته قابلیت های این دستگاه را می سازند که شامل موارد زیر هستند:

  • اتصال به نرم افزارهای دوربین برندهای مختلف
  • پشتیبانی از نرم افزارهای فشرده سازی تصویر
  • امکان تشخیص حرکت، تنظیم زمان و ردیابی سوژه در برخی از مدل ها
  • زنگ هشدار خطر در مواقع اضطراری

علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه این است که در دستگاه ضبط دوربین مدار بسته دو مدل تکنولوژی ضبط در بازار موجود می باشد:

  • دستگاه 1080P: که در این مدل تصاویر بر روی دستگاه به صورت فول اچ دی 1080 ضبط و خروجی تصویر 1080 می باشد.
  • دستگاه 1080N: که در این مدل تصاویر به صورت فول اچ دی 1080 ضبط و خروجی تصویر 960 می باشد؛ در واقع تصاویر با کیفیت پایین تری به دست کاربر می رسند.

هر کدام از این مشخصات می توانند در قیمت دستگاه دی وی ار و انتخاب هر مدل از این دستگاه ها اهمیت زیادی داشته باشد. نحوه انتقال تصاویر هم بخشی از قسمت نرم افزاری دستگاه dvr است که آشنایی با روش های مختلف آن، به انتخاب درست این دستگاه کمک می کند.

خرید دستگاه DVR

دی وی ار و انتقال تصاویر

مدل های قدیمی تر دی وی ار گزینه های زیادی برای انتقال تصاویر نداشتند و تنها در بستر کابل های کواکسیال، تصاویر را منتقل می کردند؛ اما دستگاه های XVR بر اساس دو روش P2P و یا IP STATIC (آی پی ثابت) تصاویر را انتقال می دهند.

روش IP STATIC: آی پی استاتیک یا آی پی ثابت یکی از روش های انتقال تصویر دستگاه دی وی آر است که نیاز به تهیه IP از شرکت سرویس دهنده اینترنت دارد و به همین هزینه ها را پس از خرید دی وی ار افزایش می دهد.

روش P2P: با کمک این روش و با استفاده از تنظیمات مختلف نرم افزارهای برندهای معتبر، می توان تصاویر دوربین را به سادگی و بدون پرداخت هزینه ای اضافه برای خرید آی پی به گوشی موبایل و یا لپ تاپ انتقال داد و به سادگی در هر مکان و زمان و در هر فاصله ای از دوربین، بر فضا نظارت کرد.

بر اساس نیازهای نظارتی و شرایط محیط می توانید یکی از این دو روش را برای دسترسی به تصاویر دستگاه استفاده کنید. هم چنین بودجه ای که برای نصب سیستم امنیتی در نظر گرفته اید هم بر انتخاب روش انتقال تصویر موثر است که باید در بررسی قیمت DVR هم به آن توجه شود.

دی وی آر و فشرده سازی تصاویر

هر دستگاه ضبط دوربین مدار بسته از جمله دی وی آر هنگامی که هارد درون دستگاه قرار می گیرد، شروع به ذخیره سازی تصاویر می نماید. فرمت های فشرده سازی به این منظور ایجاد شدند تا تصاویر به سرعت سبب پر شدن فضای هارد نشوند و حجم آنها با حفظ کیفیت، کاهش پیدا کند. فرمت ضبط و فشرده سازی تصویر در این دستگاه به دو صورت می باشد که در ذیل به اختصار توضیح داده می شود:

فرمت فشرده سازی H.264 دستگاه دی وی آر : از زمان تولید دوربین های مدار بسته، تصاویر با فرمت های MPEG بر روی هارد ذخیره سازی می گردید و این تکنولوژی هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد؛ نسل بعدی فرمت های فشرده سازی، فرمت h.264 است که تصاویر را به صورت فریم به فریم بر روی هارد ذخیره می نماید و می توان در صورت نیاز فیلم های گذشته را بازبینی نمود. یکی از معایب فرمت دستگاه DVR H.264 بالا بودن سرعت پر شدن هارد و زمان ذخیره سازی می باشد.

فرمت فشرده سازی H.265 دستگاه دی وی ار: با پیشرفت تکنولوژی در دستگاه DVR فرمتی به بازار عرضه گردید که هم در دوربین مدار بسته و هم در دستگاه ضبط دوربین مداربسته مورد استفاده قرار گرفت؛ این فرمت با فشرده سازی بالا می تواند حجم ذخیره تصاویر را بالاتر برده و مدت زمان بازبینی فیلم دوربین ها را افزایش می دهد. با استفاده از این فرمت، تصاویر و فریم هایی با کیفیت مناسب به هارد دستگاه منتقل می گردد.

هم چنین فرمت های بهبودیافته این دو فناوری یعنی H.264+ و H.265+ هم با امکان فشرده سازی بیشتر با حفظ کیفیت تصویر، طراحی شده اند و در بسیاری از انواع دی وی آر برای کاهش بیشتر حجم تصاویر و آزادسازی بیشتر فضای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

بخش سخت افزاری دستگاه DVR

ویژگی ها و قابلیت های دستگاه dvr در ساختار سخت افزاری این دستگاه هم موثر بوده است؛ این دستگاه ضبط دوربین مداربسته دارای یک کیس فلزی یا پلاستیکی است و درون این دستگاه یک برد الکترونیکی جهت تحلیل داده های دوربین و محلی برای نصب هارد جهت ذخیره سازی قرار دارد. در واقع، این هارددیسک ها بخش مهمی از سخت افزار این دستگاه هستند که تمامی اطلاعات و تصاویر دوربین بر روی این قطعات ذخیره می شود و کاربران باید به صورت جداگانه این هاردها را تهیه کنند.

همچنین بسته به تعداد دوربین مدار بسته، پورت های مختلفی بر روی این دستگاه وجود دارد که شامل ورودی تصویر، ورودی صدا، ورودی کابل شبکه جهت اینترنت و خروجی دوربین های چرخشی را دارا می باشد. تعداد پورت های خروجی تصویر نشان دهنده تعداد دوربین هایی است که می توانند به دستگاه dvr متصل شوند؛ در ادامه می توانید به صورت دقیق تر انواع این پورت ها را بشناسید.

خرید دستگاه دی وی آر

نحوه اتصال دی وی ار

اتصال و راه اندازی دی وی ار یک چالش برای افراد پس از خرید دستگاه دی وی آر است؛ در واقع برای اینکه بتوانید تصاویر دوربین را در نهایت بر روی گوشی موبایل یا کامپیوتر خود مشاهده کنید، نیاز است که چند مرحله ساده را طی کنید:

مرحله اول، اتصال دوربین به دستگاه دی وی آر است؛ با استفاده از کابل های کواکسیال می توانید دوربین نوع آنالوگ خود را به این دستگاه وصل کنید. در مدل های به روز یعنی xvr هم می توانید از کابل های کواکسیال برای دوربین های نوع آنالوگ و از کابل های شبکه برای اتصال دوربین IP به این دستگاه استفاده کنید.

پس از آن، نیاز است که دستگاه روشن شده و با استفاده از تنظیمات خاص به نرم افزار دوربین متصل شود؛ نرم افزارهای دوربین قابلیتی از سمت هر برند دوربین امنیتی هستند که امکان اتصال گوشی یا لپ تاپ به دوربین و مشاهده تصاویر به صورت زنده و ضبط شده را فراهم می کنند و به این ترتیب این نقطه، پایان مراحل راه اندازی دستگاه و عملکرد سیستم امنیتی می باشد.

معرفی پورت های خروجی دی وی آر

پورت های متنوعی بر روی دی وی آر تعبیه شده است که کاربردهای متنوعی دارند؛ در واقع پورت های خروجی تصویر تنها خروجی دستگاه dvr نیستند و موارد زیر هم برخی از این پورت ها می باشند.

  • خروجی HDMI که با کابل HDMI به تلویزیون متصل می گردد.
  • خروجی VGA که به مانیتورهای کامپیوتر متصل می گردد.
  • خروجی AV نیز می تواند تصویر را به تلویزیون منتقل نماید.

پورت های تصویر هم که یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه هستند، نشان دهنده تعداد کانال های دستگاه و در نتیجه تعداد دوربین های قابل اتصال به آن هستند و در خرید dvr حتما باید به این نکته توجه کرد؛ به طور مثال، دی وی آر 4 کاناله، 4 دوربین را پشتیبانی می کند و اگر تعداد بیشتری دوربین انتخاب کرده اید، باید دستگاهی با تعداد کانال های بیشتر خریداری کنید.

دی وی ار

قیمت دستگاه دی وی آر و عوامل تعیین کننده آن

قیمت دستگاه دی وی آر با انتخاب مدل های متفاوت این دستگاه، ویژگی های خاص و نیز برندهای مختلف، متغیر می باشد؛ علاوه بر این، قیمت ارز هم بر اساس یک فاکتور در تعیین قیمت برندهای خارجی دستگاه dvr تاثیر به سزایی دارد. برخی از مهم ترین عوامل در قیمت گذاری این دستگاه های آنالوگ را در ادامه مشاهده می کنید.

جدول عوامل موثر بر قیمت دستگاه DVR دوربین مدار بسته

عوامل عمومی موثر بر قیمت ویژگی های فنی و مشخصات
برند دستگاه دی وی ار تکنولوژی های به‌کاررفته در دستگاه دی وی آر
اورجینال بودن یا نبودن دستگاه حجم فضای ذخیره سازی
گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش رزولوشن و کیفیت تصویر
تعیین لیست قیمت دستگاه DVR در هر فروشگاه تعداد کانال های دستگاه

 به طور مثال، خرید دستگاه دی وی آر اصل، قیمت بیشتری از خرید نمونه های تقلبی هر برند دارد؛ اما کیفیت بالاتری به شما ارائه می کند و یا تهیه تعداد هاردهای بیشتر برای دی وی ار، هزینه های شما را افزایش می دهد. در نتیجه، در نظر گرفتن این نکات، تاثیر مهمی در خرید مقرون به صرفه این دستگاه خواهد داشت؛ به همین دلیل، در ادامه این موارد را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می دهیم:

تاثیر تکنولوژی های به‌کاررفته در تعیین قیمت دی وی آر

هر چه از تکنولوژی های پیشرفته تری در ساخت دستگاه dvr استفاده شود، لیست قیمت دستگاه دی وی ار هم افزایش پیدا خواهد کرد. با یک نگاه کلی، دستگاه XVR را می توان به روزترین نوع از دستگاه های ضبط دوربین برای دوربین های نوع آنالوگ دانست که یک امتیاز بزرگ نسبت به دستگاه ضبط DVR دارد. این مدل به روز تر دستگاه ضبط در دوربین مدار بسته، یکی از تکنولوژی هاییست که برتری این مدل با دستگاه دی وی ار در این می باشد که علاوه بر اینکه می توان دوربین های آنالوگ، HD، AHD و… را به این دستگاه وصل کرد، XVR دوربین های تحت شبکه را نیز ساپورت می نماید. این ویژگی، مزیت های زیادی به ویژه در محیط هایی که از ترکیب مدل های مختلف دوربین برای نظارت استفاده شده است، دارد.

علاوه بر این، وجود برخی از تکنولوژی های خاص مانند هوش مصنوعی، تشخیص حرکت، صدا، تجزیه و تحلیل اطلاعات و اعلام هشدارهای خطر هم می تواند در کنار بهبود عملکرد، قیمت دی وی آر را افزایش دهد. کاربران بر اساس نیاز و بودجه خود می توانند این امکانات را انتخاب کنند.

تاثیر برند در تعیین قیمت DVR

DVR

برند دستگاه دی وی ار را شاید بتوان مهم ترین عامل در تعیین قیمت dvr دانست؛ در بازار ایران، دستگاه های ضبط دوربین مداربسته دارای تولید داخل با برند های متفرقه و هم چنین برندهای معتبر جهانی به فروش می رسند.

دستگاه ضبط دوربین مدار بسته چه DVR و چه NVR یا XVR دارای برندهای مختلفی در بازار می باشند که بسته به کیفیت و قیمت عرضه گردیده است. دستگاه DVR با برند های داهوا، لانگسی، هایک ویژن، هایلوک و غیره در ایران موجود می باشد که هر کدام قیمت گذاری متفاوتی دارند و می توان گفت هرچه که امکانات برند، کیفیت و دوام آن افزایش پیدا کند، قیمت دستگاه های برند هم بالاتر می رود.

باید در نظر داشت که دستگاه دی وی ار کنترل کننده دوربین مدار بسته بوده و مشاهده و نگه داری تمامی اطلاعات با کارایی این دستگاه انجام می پذیرد؛ پس در انتخاب دستگاه در هنگام خرید دستگاه دی وی ار باید دقت کافی را در زمینه انتخاب بهترین و باکیفیت ترین برند مورد لحاظ قرار داد.

بررسی قیمت دستگاه DVR داهوا

قیمت دی وی ار برند داهوا بر این اساس تعیین می شود که این برند، یکی از بهترین شرکت های متخصص در حوزه الکترونیک و در زمینه تولید تجهیزات متنوع امنیتی است که سهم بزرگی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. اگر نگاهی به لیست قیمت دستگاه دی وی ار این برند بیندازیم، این قیمت در نگاه کلی، قیمتی مقرون به صرفه است؛ کیفیت بالا، کاربری ساده، امکانات پیشرفته، تکنولوژی های به روز و تنوع در مدل های پیشرفته و ساده، از جمله مواردی هستند که سبب محبوبیت فروش دستگاه dvr  این برند در نقاط مختلف دنیا و تعادل میان کیفیت و قیمت آن در نگاه مصرف کنندگان شده است. لیست قیمت دستگاه ضبط تصویر DVR داهوا را می توانید از طریق لینک در صفحه دستگاه DVR داهوا در دوربین مارکت مشاهده کنید.

بررسی قیمت دستگاه DVR هایک ویژن

قیمت دستگاه DVR برند هایک ویژن، هر چند که در دسته قیمت های ارزان این دستگاه ها قرار نمی گیرد، اما به دلیل اعتبار برند هایک ویژن، قابل اعتماد بودن محصولات، دوام و کیفیت بسیار بالا و ویژگی های پیشرفته ای مانند هوش مصنوعی، در دسته قیمت های اقتصادی برای خرید دی وی آر قرار می گیرند.

هایک ویژن در رتبه یک فروش دستگاه های dvr و دیگر محصولات امنیتی در جهان قرار دارد؛ همین نکته، نشان دهنده این است که برند هایک ویژن، آزمون خود را به خوبی گذرانده است و شما به میزان هزینه ای که به عنوان قیمت DVR این برند پرداخت می کنید، امکانات مورد نیاز خود را با کیفیت بالا دریافت می کنید. لیست قیمت این محصولات هایک ویژن را می توانید با دنبال کردن لینک صفحه دستگاه DVR هایک ویژن در دوربین مارکت مشاهده کنید.

تاثیر فضای ذخیره سازی در تعیین قیمت دستگاه دی وی ار

دستگاه ضبط دی وی آر دوربین مدار بسته

فضای ذخیره سازی از جنبه های متفاوتی بر روی قیمت دستگاه دی وی ار اثر می گذارد؛ نیاز است که این عوامل را با نیازهای نظارتی و بودجه خود بسنجید تا مقرون به صرفه ترین راه حل را برای نیازهای خود تعیین کنید:

  • تعداد هارددیسک های مورد نیاز برای دستگاه
  • مدت زمان مورد نیاز برای نگه داری تصویر
  • امکان ارتقاء ظرفیت ذخیره سازی دستگاه
  • ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته

به طور خلاصه، ظرفیت ذخیره سازی دستگاه dvr بر اساس موارد بالا، هزینه نهایی دستگاه و سیستم امنیتی را تغییر می دهد؛ اگر به تصاویر با کیفیت بالاتر و مدت زمان ضبط بیشتری نیاز دارید، باید با نصب هاردیسک های بیشتر، ظرفیت دستگاه خود را ارتقاء دهید که این مساله باعث افزایش قیمت دستگاه دی وی ار می شود.

به‌روزترین لیست قیمت دستگاه دی وی آر

به روز ترین لیست قیمت دستگاه دی وی آر از هر برند را می توانید در فروشگاه های معتبر حضوری و آنلاین تجهیزات امنیتی مشاهده کنید؛ بررسی این لیست ها از آن جایی حائز اهمیت است که می توانید لیست قیمت مدل های متفاوت این دستگاه را با یکدیگر مقایسه کنید و مقرون به صرفه ترین قیمت را انتخاب کنید؛ البته بهترین لیست قیمت این دستگاه، پایین ترین آن نیست و دریافت گارانتی معتبر، خدمات پس از فروش و دستگاه دی وی ار اصل، افزون بر قیمت مناسب، نکات مهمی هستند که باید در بررسی این قیمت ها در نظر بگیرید.

قصد خرید دستگاه DVR از هر برندی که دارید، نظرات مصرف کنندگان، تجربه کاربران، کیفیت دستگاه و امکانات آن را با لیست قیمت به روزی که هر برند ارائه می کند، مقایسه کنید تا به بهترین گزینه با ارزش خرید بالا برسید. هم چنین قیمت های روز جهان را با قیمت دستگاه دی وی آر در ایران مقایسه کنید تا هزینه ای اضافی برای خرید یک محصول با کیفیت جهانی پرداخت نکنید.

بهترین قیمت دستگاه ریکوردر دی وی آر در دوربین مارکت

بهترین قیمت دستگاه ریکوردر دی وی آر برندهای هایک ویژن، داهوا، هایلوک، لانگسی و بسیاری دیگر از برندهای محبوب را می توانید در مجموعه دوربین مارکت مشاهده و بررسی کنید. گروه دوربین مارکت با سابقه ای ده ساله در زمینه فروش دوربین مدار بسته، مشاوره، طراحی و اجرا با افتخار آماده ارائه خدمات فروش دستگاه dvr با گارانتی محصولات جهت اطمینان شما مشتریان گرامی می باشد.

در این مقاله، در مورد دستگاه DVR توضیحاتی جهت آشنایی بهتر و خریدی مناسب خدمت شما کاربران گرامی ارائه گردید؛ در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی دوربین مارکت تماس حاصل فرمایید و یا سفارش خرید دستگاه دی وی ار از مدل های به روز را به صورت آنلاین در این صفحه ثبت کنید.