بلاگ

زاویه دید دوربین مداربسته

زاویه دید در دوربین مداربسته

زاویه دید دوربین مداربسته، یک عامل بسیار مهم در تصویربرداری کامل دوربین از محیط و نیز تامین امنیت می باشد. با توسعه استفاده از دوربین های امنیتی در سال های اخیر، این تجهیزات دیگر تنها یک وسیله امنیتی برای شرکت ها و کارخانه های بزرگ نیستند؛ همان طور که در بسیاری از مکان های تردد خود، این دوربین ها را مشاهده می کنیم. چه در یک منزل مسکونی و چه یک مجتمع تجاری، این دوربین ها، راه حلی برای نظارت، کنترل و برقراری امنیت هستند.

بهترین مکان نصب دوربین مداربسته و نیز بهترین میدان دید دوربین مداربسته، دغدغه ای برای افراد در هنگام انتخاب و نصب این دوربین ها می باشد؛ زیرا با توجه به این موارد می توان کامل ترین پوشش از فضا را داشت و بدین ترتیب امنیت را به طور کامل و با دریافت تمام جزئیات برقرار کرد. اگر شما هم با پرسش بهترین زاویه دید دوربین مداربسته مواجه شده اید، نکاتی برای آشنایی با زوایه دید این دوربین ها را در ادامه این مطلب دنبال کنید. هم چنین برای دریافت مشاوره با کارشناسان می توانید با ما در دوربین مارکت تماس بگیرید.

زاویه دید دوربین مدار بسته

مناسب ترین زاویه دید دوربین مدار بسته

زاویه دید دوربین مداربسته چیست؟

زاویه دید دوربین مداربسته یا FOV (Field Of View) که به آن میدان دید در دوربین مداربسته هم گفته می شود، در واقع ناحیه ای است که از طریق دوربین امنیتی قابل مشاهده است. زوایای افقی، عمودی و مورب که لنز دوربین به ما نشان می دهد، زاویه دید دوربین مدار بسته را شکل می دهد که یک فاکتور بسیار مهم برای این دوربین ها می باشد که می تواند نقش مهمی را با پوشش نقاط کور دوربین مداربسته انجام دهد و نیاز به تعدد استفاده از دوربین را از بین ببرد.

این اندازه بر اساس بعد افقی سنسور و نیز فاصله کانونی لنز محاسبه می شود و بستگی به مشخصات لنز دوربین امنیتی دارد. تنظیم زاویه دید دوربین مداربسته در یک نقطه مناسب باعث می شود بتوان بیشترین ناحیه ممکن را تحت پوشش دوربین قرار داد و جزئیات بیشتری را از این تجهیزات امنیتی دریافت کرد.

این مساله به هدف بزرگ نصب دوربین های نظارتی یعنی تامین امنیت به ویژه در مورد تردد و ردیابی اهداف، کمک بسیار بزرگی خواهد کرد. در ادامه درباره نحوه محاسبه زاویه دید در دوربین های مداربسته با استفاده از فرمول های ریاضی صحبت خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات تخصصی تر و راهنمایی انتخاب دوربین مناسب خود می توانید با کارشناسان دوربین مارکت در ارتباط باشید.

میدان دید برای دوربین مداربسته

مناسب ترین میدان دید در دوربین مداربسته

محاسبه زاویه دید دوربین های مداربسته

زاویه دید دوربین های مداربسته نقش مهمی در کارکرد دوربین امنیتی و پوشش محیط برعهده دارد که ارتباط مستقیمی با نوع لنز دوربین دارد. تغییر این زاویه، میزان مناطق تحت پوشش دوربین و نیز جزئیات تصاویر دریافتی را تعیین می کند؛ بنابراین اهمیت زیادی دارد که باید در هنگام نصب دوربین مورد توجه قرار بگیرد. این زاویه و میدان دید در دوربین مداربسته بر اساس فرمول زیر محاسبه می شود:

(فاصله کانونی لنز دوربین  x2 / بعد افقی سنسور دوربین)  2xArctan= زاویه دید دوربین مدار بسته

بهترین زاویه دید دوربین مداربسته

برای شناخت بهترین زاویه دید دوربین مداربسته با انواع این زوایا که بر اساس انواع لنز دوربین ایجاد می شود، آشنا می شویم. به طور کلی انواع زاویه دید دوربین مداربسته در دسته های زیر تقسیم بندی می شود.

زاویه دید دوربین مدار بسته میزان زاویه تحت پوشش فاصله کانونی
زاویه دید بسیار عریض 180 درجه و بیشتر در دوربین های Fish Eye کمتر از 10 میلی متر
زاویه دید عریض 60 تا 110 درجه 10 تا 25 میلی متر
زاویه دید استاندارد 25 تا 60 درجه 25 تا 65 میلی متر
زاویه دید تله 10 تا 25 درجه 65 تا 160 میلی متر
زاویه دید فوق تله 1 تا 10 درجه 160 تا 600 میلی متر

جدول بالا نشان دهنده نوع زاویه دید و هم چنین میزان پوشش تصاویر در هرکدام از این موارد می باشد. با توجه به نیاز محیط و میزان پوشش مورد نیاز می توانید نوع لنز و نیز زاویه دید دوربین های مداربسته را متناسب با اهداف خود انتخاب کنید.

انواع لنز و زاویه دید دوربین مدار بسته

زاویه دید دوربین مداربسته، با توجه به نوع لنز دوربین متغیر می باشد. در نصب دوربین های داخلی و خارجی، پیش از انتخاب سیستمتان نیاز به دانستن این خواهید داشت که منظره چه اندازه وسعت دارد. لنزهایی با زاویه ی وسیع، نواحی دید وسیع تری را ضبط می کنند؛ اما اشیای آن قسمت کوچک تر دیده می شوند و لنزهایی با زاویه ی کوچک، نواحی دید کوچک تری را ضبط می کنند؛ اما اشیای آن قسمت بزرگ تر دیده می شوند.

اگر خودتان دوربین را نصب می کنید و مطمئن نیستید که به میدان دید کوچکتر یا بزرگتر نیاز دارید، باید دوربین مداربسته ای با یک لنز مجزا انتخاب کنید تا بتوانید آن را حین نصب به طور صحیح تنظیم کنید. برای مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب دوربین امنیتی مناسب و تنظیم زاویه دید دوربین مداربسته با ما در تماس باشید.

میدان دید دوربین مداربسته

بهترین میدان دید در دوربین های مداربسته

میدان دید در دوربین مداربسته و تامین امنیت

میدان دید در دوربین مداربسته، ارتباط مستقیمی با موفقیت دوربین در تامین امنیت دارد؛ لنزهای عریض با زاویه باز، میدان دید بیشتری برای دوربین ایجاد می کنند و اشیاء و افراد بیشتری را در یک صحنه نمایش می دهند؛ این موضوع به ویژه در محیط های بزرگی مانند فروشگاه ها، نمایشگاه ها و کارخانه ها از طریق پوشش مناطق وسیع تر به تامین امنیت بیشتر کمک خواهد کرد.

در حالی که دوربین هایی که میدان دید کوچک تری دارند، جزئیات کمتر اما با کیفیت تری را ارائه می کنند که برای تمرکز بر نقاط خاص مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به موارد گفته شده، بهتر است بر اساس شرایط محیط، نوع دوربین امنیتی و بهترین زاویه دوربین های مداربسته را انتخاب کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را در زمینه تامین امنیت کسب کنید.

چند دوربین مداربسته نیاز دارید؟

اینکه به چند دوربین مدار بسته  برای محافظت از خانه خود نیاز دارید به طور کلی به اندازه و طرح خانه شما بستگی دارد. این تعداد به مسایلی مانند تعداد نواحی مورد نظارت، زوایای نمای دوربین و دوربین های خارجی در برابر دوربین های داخلی بستگی دارد.

هم چنین متوجه می شوید که سیستم های نظارتی، کانال های تکی یا متعدد ارائه می دهند. هر کانال یک دوربین را نشان می دهد؛ بنابراین تعداد کانال هایی که در یک سیستم نیاز دارید، به طور مستقیم با تعداد دوربین هایی که در استفاده از آن برنامه ریزی می کنید، مطابقت دارد.

اگر تنها برای نظارت بر یک منطقه واحد برنامه ریزی کنید، یک دوربین و یک کانال تنها باید کافی باشد. با این حال، اگر می خواهید هم زمان چندین ناحیه را نظارت کنید، به یک سیستم چند کاناله نیاز خواهید داشت.

انتخاب دوربین با زاویه دید مناسب از دوربین مارکت

بهترین دوربین را با بهترین میدان دید دوربین مداربسته انتخاب کنید. دوربین مارکت که سابقه زیادی در فروش دوربین و دیگر تجهیزات امنیتی دارد، علاوه بر ارائه کالاهای اصل و با کیفیت، قیمت های بسیار مناسبی هم برای این دوربین ها ارائه می کند که این مساله موجب رضایت تعداد بالایی از مشتریان شده است.

با مشاوره با کارشناسان ما در دوربین مارکت می توانید مناسب ترین گزینه از این دوربین ها را انتخاب کرده و بتوانید با پوشش نقاط کور دوربین مداربسته، بهترین زاویه را برای سیستم امنیتی خود بیابید. فناوری های متفاوت از دوربین های امنیتی مانند ویدئو بالون دوربین مداربسته را می توانید در سایت دوربین مارکت مشاهده و انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *