بلاگ

دوربین مداربسته AHD چیست؟

AHD CCTV

دوربین AHD چیست؟ در این مقاله، برای رسیدن به پاسخ این سوال، دوربین های فناوری AHD و قابلیت های آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اهمیتی که موضوع امنیت برای افراد و نیز سازمان های مختلف دارد، باعث شده است که راه حل های متفاوت و پیشرفته ای برای ایجاد نظم و امنیت در جهان به وجود بیاید. دوربین مداربسته یکی از این راهکارهای جامع تکنولوژی است که در سال های اخیر، محبوبیت بیشتری هم پیدا کرده است؛ تا جایی که در بیشتر مکان های اطراف ما حداقل یک دوربین نظارتی وجود دارد.

این دوربین ها با تکنولوژی های متفاوتی روانه بازار می شوند تا هر فرد بر اساس بودجه خود، شرایط محیط و نیز اهداف امنیتی بتواند بهترین گزینه را برای تامین امنیت فضای کار و زندگی خود انتخاب کند. فناوری AHD یکی از این انواع مدل های تکنولوژی دوربین می باشد که موضوع بحش این مقاله خواهد بود. اگر قصد خرید این دوربین ها را برای سیستم امنیتی خود دارید، معرفی دوربین مدار بسته AHD را در ادامه این مطلب دنبال کنید. هم چنین برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان می توانید با دوربین مارکت در تماس باشید.

دوربین مداربسته AHD چیست؟

دوربین مداربسته AHD چیست؟

دوربین مداربسته AHD چیست؟ دوربین های فناوری AHD نوعی از دوربین های فناوری آنالوگ هستند که قادر به ضبط تصاویری با وضوح بالاتر و با رزولوشن های 720P و 1080P هستند. دوربین مداربسته AHD مثل دوربین مداربسته آنالوگ از بستر کابل کواکسیال بهره می برد که دوربین مداربسته HD-SDI فقط تا 100 متر میتواند بر روی کابل تصویر بدهد اما دوربین مداربسته AHD این قابلیت را دارد که تا 500 متر این مسیر را  افزایش دهد که این ویژگی برای استفاده ازمحصولات آنالوگ ایده ال و بسیار مقرون به صرفه است.

این محصول هم به صورت دوربین مداربسته بولت (Bullet) و دوربین مداربسته دام (Dome)با بدنه آلومینیومی و پلاستیکی با ویژگی ضدآب (Water Proof) و کیفیت تصویر دید در شب مطلوب ارائه شده است.

دوربین مداربسته AHD می تواند به دلیل هزینه پایین جابجایی و نصب ، می تواند جایگزین بسیارخوبی برای دوربین مداربسته آنالوگ با کیفیت TVL باشد.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که دی وی ار DVR معمولی نمی تواند از دوربین مدار بسته ( ای اچ دی ) پشتیبانی کند بلکه باید هنگام خرید دوربین مداربسته AHD دستگاه دی وی آر مخصوص  AHDکه با عنوان AHD DVR در بازار موجود است، تهیه شود.

و در آخر قابل ذکر است که AHD DVR از دوربین مداربسته آنالوگ باکیفیت TVL نیز پشتیبانی می کند و می توان دوربین های مداربسته با کیفیت TVL را به این دستگاه متصل کرد.  فناوری فشرده سازی تصاویر H265 نیز نوعی از تکنولوژی ای است که در این دستگاه های ضبط کننده تصاویر نیز برای کاهش حجم تصاویر دوربین استفاده می شود.

AHD مخفف چیست؟

AHD مخفف چیست؟ فناوری AHD مخفف عبارت Analog High Definition به معنی فناوری آنالوگ با وضوح بالاتر تصاویر است. این تکنولوژی، یک فناوری کاملاً جدید در صنعت دوربین های امنیتی با فناوری آنالوگ است که انتقال سیگنال های ویدیویی از طریق کابل های کواکسیال را به گونه ای متفاوت ارائه می دهد و به دلیل کیفیت بالاتر و وضوح خوب تصاویر خروجی و نیز قیمت های مناسب و مقرون به صرفه، محبوبیت زیادی در میان افراد در بازار دوربین های امنیتی دارد.

مفهوم HD در دوربین مداربسته چیست؟

برای آشنایی با دوربین ای اچ دی، ابتدا مفهوم اچ دی در دوربین های امنیتی را مورد بررسی قرار می دهیم. HD مخف HIGH DEFINITION است و به تکنولوژی ویدئویی گفته می شود که نسبت به (SD(STANDARD DEFINITION از وضوح و کیفیت بالاتری برخوردار است. تکنولوژی HD از تعداد پیکسل های بیشتری در تصویر برخوردار است. هرچه تعداد پیکسل های تصویر بیشتر باشد وضوح تصویر بیشتر است.

پیکسل کوچکترین نقطه قابل رویت در تصویر است. تصاویر تلویزیون به صورت خط به خط اسکن می شوند و اندازه پهنای آن ها مهم نیست و تعداد خطوط مهم می باشد.

دوربین های AHD نسل اول تنها با روزولشن 1 مگاپیکسل (720P) تولید می شدند ،اما نسل دوم این تکنولوژی امکان تولید دوربین های AHD با روزولشن 2 مگاپیکسل (1080P) را ایجاد کرد.

متاسفانه نسل اول و دوم این دوربین ها با هم از نظر کد گذاری هم خوانی ندارند و امکان استفاده همزمان از آن ها وجود ندارد.

در حال حاضر و با توجه به تکنولوژی موجود امکان تولید دوربین های AHD با روزولشن بالاتر از 2 مگاپیکسلی وجود ندارد و این موضوع نیز بعید به نظر می رسد.

یکی از بزرگترین نقاط قوت دوربین های AHD محدودیت و حساسیت پایین آنها در رابطه با طول و کیفیت کابل مصرفی است.

با استفاده از کابل های RG59 عادی امکان انتقال سیگنال دوربین AHD تا 500 متری به راحتی میسر است. کابل RG60 می تواند این مسافت را به 1000 متر نیز برساند. تکنولوژی AHD همچنین حساسیت بسیار کمی نسبت به کیفیت کابل مصرفی دارد.

بیشتر DVRهای AHD دوربین های تیوی لاینی را پشتیبانی می کنند. این دستگاه ها در بیشتر موارد حتی دوربین های تحت شبکه را نیز در تعداد و روزولشن محدود پشتیبانی می کنند. توجه داشته باشید که DVRهای AHD به هیچ عنوان امکان پشتیبانی از دوربین های HDSDI، HDTVI و HDCVI را ندارند.

دوربین AHD چیست

آشنایی با دوربین مداربسته AHD؛ ویژگی ها و قابلیت ها

برای آشنایی با دوربین مداربسته AHD، شناخت ویژگی ها و مشخصات این دوربین ها می تواند مفید باشد. این دوربین ها نسخه به روز شده فناوری آنالوگ هستند که قابلیت های بیشتری به آنها اضافه شده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • کیفیت بالاتر تصاویر تا 720P و 1080P
  • روزولوشن تا 8 مگاپیکسل
  • قابلیت دید در شب
  • قابلیت انتقال تصاویر تا 500 متر

این ویژگی های جذاب باعث شده است تا از این دوربین ها به طور گسترده ای برای تامین امنیت فضاهای با کاربری مختلف استفاده شود. مدل های متفاوتی از انواع دوربین مداربسته ای اچ دی AHD را می توانید در سایت دوربین مارکت مشاهده کرده و سفارش خود را ثبت کنید. هم چنین برای دریافت مشاوره و راهنمایی می توانید با کارشناسان ما در دوربین مارکت تماس بگیرید.

معرفی دوربین مدار بسته AHD؛ مزایای دوربین مداربسته AHD:

معرفی دوربین مدار بسته AHD را با بررسی مزیت های این فناوری و دوربین های آن ادامه می دهیم. با پیشرفت تکنولوژی، قابلیت های زیادی در دوربین های فناوری AHD نسبت به فناوری های قبلی آنالوگ ایجاد شده است که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • قیمت ارزان تر نسبت به دوربین های IP
  • کیفیت بسیار بالاتر از دوربین های آنالوگ
  • تصاویری با وضوح بالاتر

آشنایی با دوربین مداربسته AHD و قابلیت های آن، بیانگر مزیت های زیادی است که این دوربین ها برای کاربران دارند و در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

انتخاب دوربین های این فناوری از مجموعه دوربین مارکت

در این مقاله به پرسش دوربین AHD چیست، پاسخ دادیم و موارد زیادی را درباره آشنایی با دوربین مداربسته ای اچ دی مرور کردیم؛ حال به خرید این دوربین ها می رسیم. دوربین های امنیتی با فناوری های متفاوت را با مناسب ترین قیمت از دوربین مارکت انتخاب کنید.

این مجموعه که سابقه زیادی در فروش تجهیزات امنیتی به ویژه دوربین های مداربسته دارد، علاوه بر ارائه برندهای معتبر و اورجینال، قیمت های بسیار مناسبی را هم برای این محصولات عرضه می کند. کافیست با کارشناسان دوربین مارکت تماس بگیرید و بهترین سیستم امنیتی را متناسب با بودجه و شرایط خود برگزینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *