بلاگ

دوربین مدار بسته موتورایز

دوربین مداربسته موتورایز

دوربین مداربسته موتورایز چیست؟ دوربین مداربسته موتورایز نوعی از دوربین های مداربسته است که با توجه به نوع لنز آن نام گذاری شده است. لنز این دوربین ها قابلیت زوم اتوماتیک را با استفاده از موتور تعبیه شده در داخل دوربین دارد. دوربین های نظارتی و امنیتی که اصطلاحا به آنها مداربسته می‌گوییم، برای رفع نیاز های امنیتی و نظارتی پدید آمدند و از سال 1942 همواره در حال تکامل بوده اند. بخش مهمی از این تکامل مربوط به لنز این دوربین ها می‌باشد که دوربین های موترایز را برای زوم با کیفیت تر پدید آورده است. شناخت لنز موتورایز دوربین مدار بسته نیز از این جهت اهمیت دارد.

این دوربین ها مدل های متفاوت و نیز فناوری های ساخت متنوعی دارند که هر کدام برای انطباق با شرایط و کاربردهای خاص طراحی شده اند. معرفی دوربین مداربسته موتوردار هم شرح خصوصیات یکی از این دوربین های جذاب و کاربردی است که امکانات و مزیت های زیادی را برای کاربران خود به همراه دارد.

اگر شما هم به آشنایی با لنز موتورایز در دوربین مداربسته علاقه مند هستید، نکاتی درباره عملکرد این دوربین ها را در ادامه این مطلب دنبال کنید. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق تر و مشاوره و راهنمایی انتخاب نوع فناوری دوربین بر اساس اهداف و نیازهای امنیتی خود می توانید با کارشناسان ما در مجموعه دوربین مارکت در تماس باشید.

دوربین موتورایز چیست؟

دوربین موتورایز چیست؟ دوربین های امنیتی مداربسته همان طور که اشاره کردیم دارای تنوع زیادی هستند و با مدل های متفاوتی از انواع لنز دوربین مداربسته طراحی و تولید می شوند. به طور کلی دو دسته لنزهای دوربین ثابت و متغیر یا وریفوکال در دوربین ها به کار می رود. حال خود لنزهای وریفوکال به دو دسته موتورایز و دستی تقسیم بندی می شوند.

معرفی دوربین مداربسته موتورایز در واقع شناخت لنز موتورایز دوربین مدار بسته می باشد. این نوع از لنز دوربین امنیتی امکان زوم کردن تصویر و تغییر زاویه دید را به صورت خودکار دارد و نیازی به ایجاد تغییرات دستی برای تغییر جزئیات تصویر نمی باشد. به همین دلیل این دوربین ها را Motorized می نامند و در واقع نام دوربین برگرفته از نوع لنز به کار رفته در آن می باشد. مدل های متفاوتی از این دوربین های امنیتی را می توانید در سایت دوربین مارکت مشاهده کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

دوربین موتورایز چیست؟

لنز موتورایز دوربین مدار بسته

معرفی دوربین مداربسته موتوردار و زوم آن

حال که به سوال لنز Motorized دوربین مداربسته چیست؟ پاسخ دادیم، انواع زوم در دوربین های امنیتی را مورد بررسی قرار می دهیم. یکی از امکاناتی که شما می توانید در دوربین مدار بسته استفاده کنید، قدرت زوم دوربین ها می باشد که در برخی مواقع نیاز به بزرگنمایی تصویر را دارد و می خواهید که جزئیات را با دقت بالاتری مشاهده کنید.

در اکثر مدل های دوربین مدار بسته، زوم اپتیکال وجود ندارد و شما باید به اصطلاح از زوم دیجیتال استفاده نمایید که این دو اصطلاح در همین مقاله به اختصار توضیح داده خواهد شد. این مدل از دوربین ها هم به صورت دوربین مدار بسته بالت (دیواری) و هم به صورت دوربین مدار بسته دام (سقفی) قابل ارائه می باشد.

*زوم اپتیکال: به این معنا است که  اگر دوربین مدار بسته motorize را برای محل خود انتخاب کرده باشید، این امکان را دارید که فاصله ی کانونی برد اصلی تا لنز دوربین مدار بسته را متناسب با زاویه دیدتان کم و یا زیاد کنید که اگر در کمترین حالت قرار دهید، تصاویر را با بزرگنمایی زیاد بدون هیچ گونه افت کیفیتی و اگر در این فاصله در بیشترین حالت خود باشد، تصویری با دید بالاتری خواهید داشت. این امکان را نیز شما می توانید هم بر روی دستگاه مرکزی خود و هم بر روی تلفن همراهتان داشته باشید و با استفاده از تلفن همراه اقدام به بزرگنمایی کنید.

*زوم دیجیتال: اکثر دوربین های مدار بسته این امکان را به شما می دهند که بتوانید تصاویر را بزرگ کنید؛ ولی مشکل اصلی در این مدل از بزرگنمایی این است که باعث افت زیاد کیفیت می شود و تصاویر دلخواهی به شما نخواهد داد.

موارد استفاده از دوربین مدار بسته موتورایز:

شما می توانید از این دوربین مدار بسته زوم دار در ادارات، سازمان ها، باغ ها و کارخانه جات استفاده کنید. این دوربین ها علاوه بر بحث امنیتی، در بحث نظارتی می توانند کمک شایانی کنند و شما اگر از دوربین مدار بسته در خط تولید کارخانه ی خود استفاده کنید، می توانید عملکرد اپراتور هر دستگاه یا بخش را زیر نظر داشته باشید.

مورد دیگری در معرفی دوربین مداربسته موتورایز که باعث می شود که از دوربین مدار بسته زوم دار استفاده شود این است که شما به راحتی می توانید پلاک خودرو را به صورت واضح مشاهده نمایید. نکته ی قابل تعامل این است که برای استفاده از این دوربین ها باید اپراتور حضور داشته باشد که بتواند تصاویر را در صورت تمایل زوم کند و یا به حالت عادی برگرداند.

یکی از ویژگی های دوربین مدار بسته موتورایز این است که قابلیت اتوفوکوس دارد به این معنا که تصویر تار نمی شود.

شما میتوانید برای دیدن نمونه ی تصویر ، مشاوره و بازدید از مکان خود با گروه فنی مهندسی دوربین مارکت تماس حاصل فرمایید . شماره تماس : 02191015108

نحوه ی نصب دوربین مدار بسته موتورایز:

یکی از موارد دیگری که در آشنایی با لنز موتورایز در دوربین مداربسته می توانید مفید باشد، نحوه نصب این دوربین ها است. در حالت کلی نصب و راه اندازی این مدل، تفاوت چندانی با مابقی دوربین های مدار بسته ندارد؛ نکته ای که در نصب دوربین مدار بسته موتورایز وجود دارد این است که کارشناس نصب با توجه به شرایط موجود باید تمامی نکات را رعایت کند و ارتفاع مناسب و کانون تصویر را در نظر بگیرد؛ کانون تصویر برای این مهم است که شما زمانی که می خواهید تصویر را بزرگنمایی کنید، تصویر در کانون تصویر به جلو حرکت می کند.

لنز Motorized دوربین مداربسته

معرفی دوربین مداربسته موتوردار

شما میتوانید برای دیدن نمونه ی تصویر ، مشاوره و بازدید از مکان خود با گروه فنی مهندسی دوربین مارکت تماس حاصل فرمایید . شماره تماس : 02191015108

انتخاب انواع دوربین امنیتی از دوربین مارکت

مجموعه دوربین مارکت، یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش تجهیزات امنیتی می باشد که با ارائه کالاهای اصل و با کیفیت از برندهای معتبر، همواره سعی در جلب رضایت کاربران خود دارد.

مدل های متفاوتی از فناوری های دوربین امنیتی از برندهای معتبر و بزرگ جهانی با قیمت های مناسب و گارانتی در سایت دوربین مارکت قرار داده شده است و شما می توانید با مشاهده این مدل ها سفارش خرید خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید. با ما در ارتباط باشید و بهترین سیستم امنیتی را برای آرامش خیال خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *