بلاگ

بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته

بهترین مکان نصب دوربین مداربسته

انتخاب بهترین مکان نصب دوربین مداربسته یکی از چالش های پیش رو افرادی است که با تهیه یک سیستم امنیتی به دنبال ارتقاء ایمنی محیط زندگی و یا کار خود بوده اند. دوربین های امنیتی یکی از راه حل های جذاب تکنولوژی برای تامین امنیت ساختمان ها و محوطه ها هستند.

پس از انتخاب و خرید یک سیستم امنیتی کامل و کاربردی که خود یک موضوع مهم است، به انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته می رسیم. انتخاب محل  نصب اشتباه این دوربین ها شما را از دستیابی به هدف نظارت و امنیت دور میکند؛ با دنبال کردن این مطلب از کلیدی ترین نکات برای محل مناسب نصب دوربین مدار بسته مطلع شوید.

بهترین محل نصب دستگاه دوربین مداربسته کدام است؟ چه نقاطی از خانه یا یک شرکت را می توان به عنوان بهترین محل قرارگیری دوربین مداربسته در نظر گرفت؟ نحوه پراکندگی و تمرکز این نقاط به چه صورت است؟ همه این پرسش ها در هنگام انتخاب بهترین مکان نصب دوربین مداربسته برای افراد به وجود می آید.

دوربین های امنیتی با توجه به نوع فناوری و نیز شکل ظاهری ای که دارند، در برخی از نقاط ساختمان کارایی بالاتری ارائه می دهند؛ هم چنین گستردگی این دوربین ها در نقاط مختلفی از داخل و خارج فضا، ساختمان را به سمت امنیت بیشتر هدایت می کنند. با توجه به همه این موارد گفته شده، نکاتی برای انتخاب محل مناسب نصب دوربین مدار بسته را در ادامه این مقاله دنبال کنید. همچنین اگر به مشاوره و راهنمایی درباره محل قرارگیری دوربین های امنیتی خود نیاز دارید، می توانید با کارشناسان دوربین مارکت در تماس باشید.

مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته

محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته

بهترین محل قرارگیری دوربین مداربسته در فضاهای بیرونی و مشترک

بهترین محل قرارگیری دوربین مداربسته با توجه به نوع فضای درونی و بیرونی ساختمان متفاوت می باشد و هر کدام از این فضاها نقاط عطف متفاوت و نیز اهداف امنیتی متنوعی دارند. انتخاب درست این نقاط مزایای زیادی برای تکمیل سیستم امنیتی و نیز تعیین تعداد دوربین های مورد نیاز برای تامین امنیت خواهد داشت؛ بنابراین توجه به این مکان ها و انتخاب درست بهترین مکان نصب دوربین مداربسته به ویژه در فضاهای خارج از ساختمان، کمک بزرگی برای تامین امنیت می باشد. در زیر برخی از مکان های بیرونی و نیز مشاعات ساختمان که نیازمند پوشش وسیع توسط دوربین مداربسته هستند، می پردازیم.

  • درب های ورودی و خروجی
  • پارکینگ ها
  • سالن های انتظار
  • حیاط و محوطه ها
  • آسانسورها
  • راهروها و راه پله ها
  • پنجره های ساختمان با دید به بیرون

این مکان ها که در مشاعات ساختمان های مسکونی، تجاری و … قرار دارند، به عنوان بهترین محل نصب دستگاه دوربین مداربسته در خارج از فضای شرکت یا خانه محسوب می شوند که بیشترین امکان را برای نفوذ و نیز وقوع تنش و یا حوادث دارند. اگر نگاه دقیقی به این فضاها و نیز مسیر حرکت و تردد آنها بیندازید، به میزان اهمیت پوشش و نظارت این فضاها پی خواهید برد.

امنیت خانه، خانواده و نیز دیگر ساکنان یک فضا با هر کاربری ای به تصاویری که دوربین های امنیتی ضبط کرده و یا نمایش می دهند، بستگی دارد؛ بنابراین انتخاب محل مناسب نصب دوربین مدار بسته تاثیر زیادی در ایجاد آرامش خاطر و امنیت برای این افراد خواهد داشت. برای مشاوره انتخاب نوع دوربین مداربسته بر اساس فضای نصب آن می توانید با کارشناسان دوربین مارکت در تماس باشید.

محل مناسب نصب دوربین مدار بسته در فضاهای داخلی

محل مناسب نصب دوربین مدار بسته در مورد فضاهای داخلی نیز اهمیت دارد؛ زیرا در فضاهایی مانند فضاهای تجاری، کنترل تردد و نیز فعالیت های افراد یکی از راه های تامین امنیت و نیز بالا بردن راندمان کاری می باشد. پوشش این فضاها توسط دوربین های امنیتی می تواند تا حد زیادی در برقراری نظم و پیش گیری از جرم موثر باشد.

  • اتاق های مختلف
  • سالن اصلی فضا
  • درب ورودی خانه یا شرکت

با انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته و قرار دادن دوربین های امنیتی در این فضاها، امنیت را به همه افراد حاضر در فضا هدیه کنید. با در نظر گرفتن قابلیت های هر دوربین و نیز قرار دادن آن در یک مکان مناسب به یک سیستم امنیتی کامل و همه جانبه دست پیدا می کنید.

نکاتی در ارتباط با بهترین محل نصب دستگاه دوربین مداربسته

بهترین محل نصب دستگاه دوربین مداربسته یکی از نکاتی است که در کنار نوع دوربین امنیتی، به عنوان یک مکمل برای عملکرد بهتر عمل می کند. در ادامه برخی از نکات مهم در ارتباط با انتخاب این مکان های مستعد را بر می شماریم.

  • بهترین مکان نصب دوربین مداربسته را با حرکت در مسیرهای ورود و نفوذ به فضا بیابید.
  • اهمیت فضاهای داخلی و خارجی را در یک سطح در نظر بگیرید.
  • ارتفاع و زاویه دید دوربین را بررسی کنید.
  • کنج ها و گوشه ها بهترین دید را ارائه می کنند.
  • میزان تابش نور بر دوربین را برای بهترین محل قرارگیری دوربین مداربسته در نظر بگیرید.
  • درباره نوع دوربین مناسب با توجه به فضا مطالعه و تحقیق کنید.

این نکات را در نظر بگیرید تا به بهترین نتیجه از نصب این دوربین ها دست پیدا کنید. همان طور که ملاحظه کردید، با خرید یک دوربین و نصب آن در فضا بدون توجه به انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته، یک راهکار کامل برای تامین امنیت نمی باشد و حتی پس از خرید هم باید به محل قرارگیری و نیز مراقبت از دوربین توجه کرد.

محل نصب دستگاه دوربین مداربسته

محل مناسب نصب دستگاه دوربین مداربسته

انتخاب نوع دوربین بر اساس محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته

محل مناسب نصب دوربین مدار بسته می تواند از نوع دوربین نیز تاثیر بگیرد. در واقع دوربینی که انتخاب می کنید با قرار گرفتن در جای درست خود می تواند همه آنچه که برای آن طراحی شده است را اجرا کند.

دوربین ها تکنولوژی های متفاوتی دارند و با ظاهر متنوعی عرضه می شوند تا بتوانند در همه شرایط و همه محیط ها قابلیت های خود را به درستی انجام دهند. از لحاظ فناوری، دوربین های امنیتی به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم بندی می شوند و از لحاظ شکل ظاهری سه دسته دوربین های دام، اسپیددام و نیز بالت را شامل می شوند.

دوربین های دام: دوربین های گنبدی شکل دام یک گزینه عالی برای نظارت بر فضاهای داخلی هستند که که هم بر روی دیوار و هم بر روی سقف فضا قابل نصب هستند و مزایای زیادی را ارائه می کنند.

دوربین های اسپیددام: این دوربین ها از لحاظ شکل ظاهری مشابه دوربین های دام هستند با این تفاوت که امکان چرخش را دارند. این مساله این دوربین ها را برای محیط های بزرگ مناسب می کند و می توان به جای چند دوربین از یک دوربین اسپیددام برای نظارت بر تمامی یک فضای وسیع استفاده کرد.

دوربین بالت: این دوربین های استوانه ای شکل مقاومت بیشتری را نسبت به دوربین های دیگر از خود نشان می دهند و در فضاهای خارجی و محوطه های بیرونی بسیار بهتر عمل می کنند.

دوربین های بی سیم: این دوربین ها به دلیل اینکه به سیم کشی و کابل نیازی ندارند، به راحتی در فضاهای داخلی نصب می شوند و با امکان جا به جایی ای که دارند، انعطاف پذیری زیادی برای کاربران به دنبال دارند و به سادگی می توان محل نصب آنها را تغییر داد.

بهترین دوربین را برای بهترین مکان نصب دوربین مداربسته انتخاب کنید!

علاوه بر بهترین مکان نصب دوربین مداربسته، انتخاب بهترین دوربین نیز به همان اندازه در ایمنی محیط موثر است. در نظر گرفتن برندهای معتبر و کیفیت تصاویر خروجی دوربین ها از جمله مواردی است که در دستیابی به یک سیستم امنیتی کامل در یک مکان مناسب موثر هستند.

با انتخاب فروشگاه های معتبری مانند دوربین مارکت از بابت دوربین اورجینال و گارانتی آن اطمینان داشته باشید. برای مشاوره خرید دوربین های مناسب فضای خود و نیز انتخاب دوربین ها بر اساس بهترین مکان نصب دوربین مداربسته کافیست با کارشناسان ما در دوربین مارکت در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *