بلاگ

منبع تغذیه دوربین مداربسته چیست و چگونه باید باشد؟

انواع منبع تغذیه در دوربین های مداربسته

منبع تغذیه دوربین مداربسته چیست؟ بسیاری از افرادی که قصد انتخاب یک سیستم امنیتی برای ارتقاء ایمنی محیط خود دارند، با این پرسش مواجه می شوند. دوربین های امنیتی این روزها جز جدانشدنی زندگی انسانها هستند که وظیفه تصویربرداری و نظارت بر محیط را بر عهده دارند، با کمک مجموعه ای از تجهیزات جانبی، عملکرد خود را ارائه می کنند. در نتیجه کسب اطلاعات در خصوص اجزاء این سییستم های نظارتی و امنیتی از جمله منبع تغذیه نیز، برای اقشار متفاوتی حائز اهمیت است. با دوربین مارکت برای کسب اطلاعات در خصوص انواع آداپتور یا منبع تغذیه دوربین مداربسته همراه باشید.

انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته، یکی از این لوازم جانبی هستند که انرژی و یا شارژ لازم برای ادامه فعالیت دوربین را فراهم می کنند و از این نظر اهمیت بسیار بالایی در یک سیستم امنیتی کامل دارند. حالت های مختلفی از انواع منبع تغذیه در دوربین های مداربسته وجود دارد که هر کدام از این موارد بر اساس نیاز محیط و نیز تعداد دوربین های امنیتی فضا به کار می رود.

اگر شما هم قصد انتخاب یک سیستم دوربین امنیتی و آداپتور (منبع تغذیه) دوربین مدار بسته دارید، آشنایی با انواع و عملکرد این آداپتورها را در ادامه این مطلب دنبال کنید. هم چنین برای دریافت اطلاعات تخصصی تر و نیز ثبت سفارش خود می توانید با ما در مجموعه دوربین مارکت در تماس باشید.

منبع تغذیه (آداپتور) دوربین مداربسته چیست و چگونه باید باشد؟

منبع تغذیه (آداپتور) دوربین مداربسته، وسیله تامین انرژی برق مورد نیاز دوربین با ولتاژ مورد نظر می باشد و در عیب یابی سیستم دوربین مداربسته معمولا به بیشترین مشکلی که بر می خورید آداپتور (منبع تغذیه) دوربین مداربسته است که در این مقاله توضیحی کامل و جامع در مورد این مشکل به شما ارائه می شود و ما سعی می کنیم با توضیحی جامع و مثبت در مورد این قطعه که منبع تغذیه اصلی دی وی ار و دوربین مداربسته است به شما کمک کنیم انتخاب درستی در مورد این قطعه حیاتی داشته باشید.

انواع آداپتور دوربین مداربسته

هر سیستم امنیتی و نظارتی به یک نوع از انواع آداپتور دوربین مداربسته نیاز دارد و در واقع بدون وجود این منابع، دوربین کار نمی کند و مساله تامین امنیت دچار مشکل می شود. حال که به پرسش آداپتور دوربین مداربسته چیست؟ پاسخ دادیم، در ادامه ویژگی های کلی این تجهیزات و نیز انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته را مورد بررسی قرار خواهیم داد. بر اساس تفاوت انواع دستگاه XVR ،NVR و DVR، و نیز نوع دوربین، منبع تغذیه نیز متفاوت می باشد.

ویژگی های کلی انواع منبع تغذیه مناسب دوربین مداربسته

ویژگی های انواع منبع تغذیه مناسب دوربین مداربسته به تعداد دوربین های نصب شده در محیط و مقدار جریان مصرفی این دوربین ها اشاره دارد؛ بنابراین برای دوربین های امنیتی باید از منبع تغذیه ای استفاده کرد که ولتاژ و جریان مناسب را مطابق با نیازهای دوربین و فضا تامین کند تا بتوان بهترین نتیجه را از نصب یک دوربین امنیتی کسب کرد و در واقع دوربین بتواند بدون قطعی و خرابی عملکرد نظارت و تصویربرداری را به طور کامل ارائه کند.

آداپتور (منبع تغذیه) دوربین مداربسته چیست ؟

آداپتور (منبع تغذیه) دوربین مدار بسته همان طور که اشاره کردیم یکی از لوازم جانبی مهم دوربین امنیتی می باشد. آداپتور یا همان منبع تغذیه وظیفه تبدیل برق ۲۲۰ ولت شهری به ۱۲ ولت مورد نیاز دوربین مداربسته با آمپرهای متفاوت را دارد ، دوربین های مداربسته موجود معمول در بازار اکثرا ۱۲ ولت هستند با آمپر های ۱،۲،۳،۴،۵،۱۰،۱۵،۲۰ .

حال با بررسی چگونگی انتخاب منبع تغذیه مورد نیاز دوربین مداربسته توضیحات خود را شروع می نماییم:
معمولا هر دوربین مداربسته ۱ آمپر نیاز دارد که اگر دوربین مداربسته دارای قابلیت دید در شب باشد، بهتر است ۲ آمپر برای هر دوربین مداربسته در نظر بگیریم، بنابراین بهتر است برای هر دوربین مداربسته یک منبع تغذیه ۱۲ ولت ۲ آمپر جهت تضمین جلوگیری از ایجاد نویز و اختلال در دوربین مداربسته استفاده کرد یا برای هر سری از دوربین های مداربسته یک منبع تغذیه مرکزی گذاشت.

برای مثال:

  • جهت تامین برق سیستم دوربین مداربسته با ۴ دوربین مداربسته دید در شب بهتر است از یک منبع تغذیه ۱۲ ولت ۸ آمپر استفاده کرد.
  • برای یک سیستم دوربین مداربسته با ۸ دوربین مداربسته دید درشب بهتر است از یک منبع تغذیه ۱۲ ولت ۱۶ آمپر یا دو آداپتور ۱۲ ولت ۸ آمپر استفاده کرد.
  • برای یک سیستم دوربین مداربسته با ۱۶ دوربین مداربسته دید در شب بهتر است از یک منبع تغذیه ۱۲ولت ۳۲ آمپر یا دو منبع تغذیه ۱۶ آمپر یا چهار منبع تغذیه ۸ آمپر استفاده کرد.

دلیل استفاده منبع تغذیه بالاتر از حد استاندارد ( برای هر دوربین در استاندارد ۱ آمپر در نظر گرفته شده است) ، بالا بردن راندمان منبع تغذیه و بالا بردن عمر مفید منبع تغذیه دوربین مداربسته و از همه مهمتر استاندارد و واقعی نبودن و نا مرغوب بودن بعضی از این منبع تغذیه های دوربین مداربسته موجود در بازار است. در ادامه به آشنایی با انواع آداپتور دوربین مداربسته می پردازیم تا بتوانید درباره انتخاب این منابع تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته

در نگاه کلی، انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته به دو دسته منابع مرکزی و نیز مستقل تقسیم بندی می شود که هر کدام بر اساس ویژگی ها و عملکردی که ارائه می دهند، برای سیستم های متفاوتی مناسب هستند و نیز مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. التبه در برخی از فناوری های دوربین های امنیتی از حالت های دیگر تغذیه مانند POE و USP استفاده می شود که نیازمند تجهیزات خاصی برای پشتیبانی این فناوری ها می باشد.

نقش آداپتور دوربین مدار بسته چیست؟

حالا که پی بردیم که نقش آداپتور دوربین مدار بسته چیست؟ و نحوه انتخاب و نوع جنس منبع تغذیه را متوجه شدیم بهتر است کمی درباره مزایا و معایب انتخاب منبع تغذیه مرکزی و نوع جداگانه سیستم دوربین مداربسته مقداری خدمت شما توضیح دهیم:

انتخاب آداپتور (منبع تغذیه) مرکزی:

در ادامه برخی از مزایا و معایب انتخاب انواع منبع تغذیه در دوربین های مداربسته به صورت مرکزی را مورد بررسی قرار می دهیم. با بررسی این نکات و دقت به شرایط فضا، انتخاب مناسبی برای دوربین های امنیتی خود داشته باشید.

مزایای نوع مرکزی منبع تغذیه دوربین امنیتی:

  • راندمان و تضمین عمر بالای آداپتور های مرکزی نسبت به آداپتور های تک آمپر متصل به دوربین مداربسته.
  • در سیستم سیم کشی دوربین مداربسته برق انتقالی فقط ۱۲ ولت است و این جلوگیری از خطرهای احتمالی در سیستم دوربین مداربسته را بسیار کاهش می دهد.
  • عیب یابی و رفع خرابی در منبع تغذیه دوربین مداربسته بسیار سریعتر می شود.
  • از همه مهمتر هزینه نصب یک آداپتور (منبع تغذیه ) مرکزی کمتر و به صرفه تر از نصب تک تک منبع تغذیه برای هر دوربین مداربسته است.

معایب سیستم منبع مرکزی:

  • در صورت بروز مشکل برای آداپتور (منبع تغذیه ) مرکزی تمامی دوربین ها از کار می افتد.
  • در صورت استفاده از سیم های غیر استاندارد در سیم کشی در سیستم های دوربین مداربسته (مثلا استفاده از سیم برق آلمینیومی به جای سیم برق مسی) در مسیر های طولانی به علت انتقال برق به صورت ۱۲ ولت افت ولتاژ خیلی زیادی اتفاق می افتد.

آداپتور (منبع تغذیه) مجزا:

انواع منبع تغذیه مناسب دوربین مداربسته به صورت مجزا هم ویژگی های خاص خود را دارد و شناخت مزایا و معایب آن می تواند برای کاربران مفید باشد.

مزایای استفاده از منابع تغذیه جداگانه:

  • در صورت خاموش شدن هر دوربین مداربسته رفع مشکل و یا تعویض منبع تغذیه مربوطه راحتر خواهد بود.
  • افت ولتاژ در آدابتور مجزا کمتر دیده میشود.
  • به هر دلیلی پس از خرابی آداپتور (منبع تغذیه ) فقط یک دوربین مداربسته از کار می افتد.
  • هزینه سیم کشی منبع تغذیه برق دوربین مداربسته، پایین تر می آید.

معایب سیستم مستقل تغذیه:

  • استفاده از آداپتور (منبع تغذیه ) تک آمپر معمولا با توجه به عمر بسیار کوتاه تری که نسبت به آداپتور های صنعتی دارند توصیه می شود کمتر استفاده شود.
  • در صورت استفاده از کابل های بی کیفیت و نا مرغوب برقی در مسیر سیستم دوربین مداربسته احتمال ایجاد اختلال در آینده بسیار بیشتر است چون باعث داغ شدن زیاد و احتمال آتش سوزی بسیار زیاد است.

با مد نظر قرار دادن نیازها و اهداف امنیتی خود، نوع دوربین و نیز تعداد آنها را انتخاب کنید و سپس بر اساس این انتخاب، انواع منبع تغذیه دوربین مداربسته را مناسب با دوربین های خود تهیه کنید؛ بدین ترتیب می توانید نظا رت و امنیت را بدون مشکل در محیط خود فراهم کنید.

نکاتی درباره انتخاب انواع آداپتور دوربین مداربسته از دوربین مارکت

انواع آداپتور دوربین مداربسته را با مناسب ترین قیمت انتخاب کنید! این منابع تغذیه در قالب مدل های متنوعی از پکیج دوربین دوربین مداربسته در سایت دوربین مارکت قرار داده شده است و شما می توانید بر اساس نیاز خود آنها را انتخاب کنید. هم چنین می توانید این پکیج ها را به دلخواه خود تغییر دهید. مدل های متنوعی از طراحی دوربین های امنیتی را در سایت دوربین مارکت مشاهده کرده و سفارش خود را ثبت نمایید. هم چنین می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره، بهترین گزینه را برای تامین امنیت محیط کار و یا زندگی خود برگزینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *