بلاگ

رفع نویز دوربین مداربسته

رفع نویز دوربین مداربسته

رفع نویز دوربین مداربسته، چالشی است که به دلیل برخی از مشکلات، پیش روی افرادی که از دوربین های امنیتی برای برقراری ایمنی در محیط های خود استفاده می کنند، قرار می گیرد. این دوربین ها از طریق تصویربرداری از محیط به تامین امنیت کمک کرده و امکان نظارت بر فضا را فراهم می کنند.

در نتیجه کیفیت تصاویر در این سیستم های امنیتی از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است. در برخی از مواقع، به دلایل متفاوت، مشکلاتی در ارائه تصاویر با کیفیت برای دوربین های امنیتی ایجاد می شود. نویز و یا پارازیت نمونه ای از این مشکلات می باشد که با یک سری از راهکارها می توان آن را برطرف کرد.

اگر شما هم با این مشکل در دوربین امنیتی خود مواجه شده اید؛ ادامه این مطلب را درباره برطرف کردن نویز در دوربین مداربسته دنبال کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات تخصصی تر و مشاوره انتخاب دوربین های امنیتی می توانید با کارشناسان ما در مجموعه دوربین مارکت در تماس باشید.

نویز دوربین مداربسته چیست؟

برای رسیدن به راه حل نحوه برطرف کردن نویز در دوربین مداربسته، ابتدا باید بدانیم که نویز دوربین مداربسته چیست؟ نویز دوربین مداربسته یا پارازیت، نوعی از کاهش کیفیت تصاویر خروجی دوربین و در واقع دانه دانه شدن تصویر است که مشکلات بزرگی را برای افراد به وجود می آورد.

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که عکس هایی در محیط های کم نور و یا تاریک گرفته اید. در این شرایط عکس های شما پر از لکه های سیاه و سفید خواهند بود که تصویری دانه دار را به شما ارائه می دهند؛ این مشکل در واقع در دوربین های متفاوت مانند دوربین مداربسته، نویز دوربین مداربسته نامیده می شود که امکان تشخیص درست تصاویر را نمی دهد و در نتیجه، امنیت به طور کامل تامین نخواهد شد.

علت پارازیت تصویر دوربین مداربسته در واقع با تداخل سیگنال تعریف می شود؛ در ادامه برخی از مواردی که در ایجاد این مشکل در دوربین های امنیتی موثر هستند را نام می بریم.

نحوه از بین بردن نویز دوربین مداربسته

نحوه برطرف کردن نویز در دوربین مداربسته

علت نویز دوربین مداربسته

دانستن علت نویز دوربین مداربسته، مساله مهمی برای کشف نحوه از بین بردن نویز دوربین مداربسته می باشد. علت پارازیت تصویر دوربین مداربسته را در نگاه کلی می توان تداخل الکتریکی دانست. دلایل زیادی در ارتباط با ایجاد این نویز در دوربین های امنیتی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • کیفیت پایین دوربین امنیتی
  • کابل های بی کیفیت
  • کابل کشی طولانی
  • مشکل در منبع تغذیه دوربین مداربسته
  • نصب دوربین در مکان نامناسب
  • دمای بالای محیط
  • نور نامناسب و یا کم محیط

حال که با دلایل ایجاد نویز در تصاویر دوربین امنیتی آشنا شدیم، نکاتی را در رابطه با رفع پارازیت دوربین مدار بسته بیان می کنیم. با رعایت این موارد می توان این مشکل را برطرف کرد و یا تا حد زیادی کاهش داد.

رفع نویز دوربین مداربسته

رفع نویز دوربین مداربسته، مساله بسیار مهمی می باشد که نقش مهمی در ادامه عملکرد صحیح دوربین خواهد داشت. در ابتدای صحبت باید بگوییم ما در دو روش می توانیم نویز را از بین ببریم:

۱- پیشگیری از تشکیل نویز در نصب (طراحی)

۲- اقدام به حذف نویز دوربین مدار بسته بعد از نصب

که هر کدام از این قسمت ها به بحث و توضیح جامع خود را می طلبد.

  • پیشگیری از تشکیل نویز در نصب (طراحی)

۱- انتخاب مسیر صحیح برای سیم کشی – داکت کشی – لوله گذاری دوربین مداربسته

۲- انتخاب سیم کواکسیال متناسب با مسافت و محیط

۳- استفاده از کانکتورهای با کیفیت BNC

۴- به کارگیری ترانس و منبع تغذیه با کیفیت در سیستم دوربین مداربسته

۵- نصب پایه دوربین مداربسته و دوربین در محل مناسب و توجه به زاویه دید دوربین مداربسته

۶- انتخاب محل مناسب قرار دادن ذخیره ساز DVR- NVR دوربین مداربسته دور از دکل های فشار قوی

۷- از یک برق ثابت و بدون تناوب ۲۲۰ ولت استفاده نمایید.

۸- دو یا چند تکه بودن کابل تصویر و در صورت اجبار، استفاده از کانکتور مخصوص دوربین مداربسته

  • چگونه نویز دوربین را از بین ببریم؟؛ اقدام به حذف نویز بعد از نصب

۱- استفاده از سیستم های noise jammer

۲- در صورت امکان از سیم کارت استفاده کنید.

۳- دور کردن لوازم ایجاد کننده نویز از کواد – سوئیچر – دی وی آر و مانیتور دوربین مداربسته

۴- جابجایی دوربین مداربسته از وسایلی که لرزش یا نویز ساطع می کنند.

بررسی این موارد و رفع مشکل در هر قسمت، راه حل نحوه برطرف کردن نویز در دوربین مداربسته می باشد؛ البته این موضوع در صورتی صادق است که سیستم دوربین کارایی لازم برای ارائه تصاویر با کیفیت خوب را داشته باشد.

انواع نویز در دوربین مداربسته و پیشگیری از تشکیل آنها

انواع نویز در دوربین مداربسته، به دو دسته نویز های الکتریکی و الکترومغناطیسی دسته بندی می شود. از نظر نوع تصویر هم انواع متفاوتی از نویز در دوربین های امنیتی را می توان به نویز های ثابت، نویز های تصادفی و نویزهای نواری تقسیم کرد. هر کدام از این موارد، با دلایل متفاوتی ایجاد می شوند و در نتیجه رفع نویز دوربین مداربسته نیز متفاوت خواهد بود.

مهم ترین نکته برای پیشگیری از به وجود آمدن نویز در تصاویر، انتخاب یک دوربین امنیتی با کیفیت است که بتواند پاسخگوی مقاصد ایمنی شما باشد. برای دریافت مشاوره انتخاب دوربین مناسب خود با ما در دوربین مارکت در ارتباط باشید.

از بین بردن نویز دوربین مداربسته

دلایل نویز دوربین مداربسته

انتخاب دوربین امنیتی با کیفیت از دوربین مارکت

با کیفیت ترین برندهای دوربین مداربسته را با مناسب ترین قیمت موجود در بازار از دوربین مارکت انتخاب کنید. مجموعه دوربین مارکت که سابقه‌ای 10 ساله در فروش تجهیزات امنیتی دارد، علاوه بر ارائه برندهای اصل و دوربین های با کیفیت بالا، گارانتی معتبر و قیمت های مناسبی هم برای این محصولات در نظر گرفته است.

شما می توانید مدل های متفاوتی از دوربین های برندهای مختلف را در سایت دوربین مارکت مشاهده کرده و سفارش خود را ثبت نمایید. با ما در ارتباط باشید و بهترین گزینه را برای تامین امنیت فضای کار و زندگی خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *