بلاگ

تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD

دوربین اچ دی و فول اچ دی

تفاوت دوربین HD و FULL HD، در واقع در کیفیت تصاویر این دوربین ها می باشد که در دوربین های FULL HD بالاتر از دوربین های HD می باشد و از این نظر این دوربین ها گزینه های مناسب تری برای ردیابی اهداف و نیز تمرکز بر جزئیات هستند. روزولوشن تصاویر دوربین های FULL HD، عدد 1080P می باشد که در مقایسه با 720P در دوربین های امنیتی HD رقم بالاتری می باشد.

موضوع امنیت در فضاهای مختلف، اهمیت بسیار زیادی در سال های اخیر پیدا کرده است و راه حل های گوناگونی هم در این زمینه برای ارتقاء ایمنی افراد ایجاد شده است که یکی از جامع ترین این راهکارها، دوربین های امنیتی مداربسته می باشد که گزینه اول برای برقراری نظم و امنیت می باشد. این دوربین ها از طریق تصویربرداری از محیط و ارائه تصاویر زنده و ضبط شده از فضا، امکان کنترل بر رفت و آمدها و نظارت بر رفتارهای ناهنجار و مشکوک را فراهم می کنند.

یکی از ویژگی های مهم این دوربین ها که نقش مهمی در عملکرد درست آنها دارد، کیفیت تصاویر می باشد. اگر قصد خرید این دوربین ها برای تامین امنیت فضای کار و یا زندگی خود را دارید، مقایسه کیفیت تصویر دوربین HD و FULL HD را در ادامه این مطلب دنبال کنید. هم چنین برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی انتخاب این دوربین ها، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه دوربین مارکت در تماس باشید.

دوربین HD و FULL HD

کیفیت تصویر دوربین HD و FULL HD

تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD

تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD، همان طور که اشاره کردیم، وضوح تصاویر این دوربین ها است. در دوربین مداربسته، کیفیت پخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کیفیت تصویر HD و FULL HD از جمله اصطلاحات رایج تری هستند که حتما به گوشتان خورده است. در این مقاله از دوربین مارکت قصد داریم به تفاوت های میان این دو بپردازیم.

هنگام تصمیم گیری درباره انتخاب دوربین های امنیتی، موارد زیادی مانند رزولوشن حائز اهمیت می باشد. هر دوی این دوربین ها، گزینه های مناسبی برای تامین امنیت فضای داخل و خارج هستند؛ اما سطح متفاوتی از جزئیات و رزولوشن دارند. دوربین های FULL HD، با ارائه تصاویر 1080P می توانند برای دستگیری مجرمان و شناسایی آنها بسیار مفید باشند؛ زیرا تصاویر شفاف تری ارائه می دهند. این دوربین ها با قیمتی که زیاد هم از دوربین های HD معمولی بالاتر نیست، مزایای بیشتری را برای کاربران به همراه دارند. در ادامه برخی از موارد مهم که بیان کننده مقایسه دوربین HD و FULL HD می باشد را برمی شماریم.

تفاوت دوربین HD و FULL HD؛کیفیت تصویر

مهم ترین تفاوت میان دوربین های HD و FULL HD وضوح تصویر یا همان رزولوشنی است که در تصاویر آن ها نمایان می شود. کیفیت تصویر دوربین هایی با رزولوشن 1080 بسیار بالاتر از دوربین های 720 است؛ به همین دلیل توصیه می شود برای مکان هایی که مسائل امنیتی و نظارت تصویری در آنها از حساسیت بالایی برخوردارند و مشاهده جزئیات تصویر نیز با اهمیت است، از دوربین های FULL HD استفاده شود.

تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD؛ پهنای باند و فضای ذخیره سازی

پهنای باند و میزان فضای ذخیره تصاویر از دیگر موارد در تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD می باشد. در دوربین های مداربسته هر چه کیفیت تصاویر بالاتر باشد، حجم آنها نیز در هنگام ذخیره سازی بیشتر می شود؛ در نتیجه برای انتقال آن ها به پهنای باند بیشتری نیاز خواهید داشت. همچنین برای ذخیره کردن آنها نیز نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری می باشد. در نتیجه دوربین هایی با رزولوشن 1080 یا FULL HD نیازمند پهنای باند و فضای ذخیره سازی بیشتری هستند و دوربین های HD فضای کمتری را از دستگاه ضبط کننده تصاویر اشغال می کنند.

عملکرد دوربین FULL HD و HD

تفاوت دوربین مداربسته اچ دی و فول اچ دی

تفاوت دوربین مداربسته اچ دی و فول اچ دی؛ قیمت دوربین مداربسته

تفاوت دوربین مداربسته اچ دی و فول اچ دی را با بررسی قیمت این دو دوربین ادامه می دهیم. قیمت دوربین مداربسته نیز یکی دیگر از تفاوت های موجود میان دوربین های HD و FULL HD است. قاعدتا هزینه ای که باید برای خرید دوربین های 1080 پرداخت کنید، بسیار بیشتر از دوربین های 720 است؛ به همین دلیل شاید دوربین های 720 از محبوبیت بیشتری برخوردار باشند. علاوه بر این پروژه های مداربسته ای که در آن از دوربین های 1080 استفاده می شود، نیازمند NVR های قوی تری نیز هستند که باز هم باعث افزایش هزینه ها می شود.

همچنین برای مشاهده بهتر تصاویر FULL HD باید از مانیتورهایی با قابلیت پخش مناسب استفاده کرد تا تصاویر را با همان رزولوشنی که ثبت می شوند، پخش کنند. به همین دلیل به صورت کلی هزینه سیستم های مداربسته ای با کیفیت FULL HD بالاتر است و شاید کمتر مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

دوربین مدار بسته HD

ابتدا برای درک تفاوت دوربین اچ دی و فول اچ دی به بررس این دو دوربین و ویژگی های آنها می پردازیم. High Defenition که به اختصار HD خوانده می شود، از نظر لغوی به معنای کیفیت بالا می باشد. دوربین های مدار بسته در انواع و کارایی های مختلفی تولید می شوند و بنابراین هر کدام ارائه کننده کیفیت تصویر و یا رزولوشن متفاوتی هستند.

HD در واقع بیان کننده رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ پیکسل است. به رزولوشن HD اصطلاحا رزولوشن 720 هم گفته می شود؛ پس منظور از کیفیت HD همان رزولوشن 720P در دوربین های مدار بسته است و دوربینی که دارای این رزولوشن است را نیز اصطلاحا دوربین 720 یا HD نیز می نامند.

در مقیاس مگاپیکسلی، این رزولوشن تقریبا برابر با 1 مگاپیکسل در نظر گرفته می شود. اعداد 720 و 1080 معرف رزولوشن های افقی هستند. در نتیجه، دوربین های HD با رزولوشن 720P می توانند تصویر با کیفیت 1280×720 پیکسل ارائه کنند.

از نظر کارایی، کیفیت HD، کیفیت قابل قبولی در دوربین های مداربسته محسوب می شود. در این دوربین ها امکان زوم کردن و مشاهده جزئیات سوژه ها به صورت جزئی امکان پذیر است.

هر چه کیفیت تصاویر کمتر باشد، حجم کم تری از فضای ذخیره سازی اشغال شده و پهنای باند کمتری نیز اشغال می شود. تصاویر گرفته شده توسط دوربین های HD به نسبت دارای حجم کمتری هستند؛ پس در نتیجه پهنای باند و فضای ذخیره سازی به مراتب کمتری را نسبت به دوربین های با رزولوشن های بالاتر اشغال می کنند. این مساله در کنار قیمت های مناسب و مقرون به صرفه، از دلایلی است که استفاده از این دوربین ها رایج تر است.

تفاوت فرمت HD و Megapixel

تفاوت دوربین HD و   FULL HDهمان طور که اشاره کردیم در کیفیت تصاویر خروجی است که به نوعی می توان آن را با مگاپیکسل دوربین در ارتباط دانست. در حوزه مگاپیکسل می توان هر دوربین مداربسته ای را که دارای رزولوشنی بیش از یک میلیون پیکسل است، یک دوربین مگاپیکسل محسوب کرد؛ با این حال فرمت HD نیز با کمی اختلاف می تواند زیر مجموعه ای از مگاپیکسل باشد. در بازار سیستم های نظارت تصویری و مداربسته، کمترین رزولوشن در محدوده مگاپیکسل، رزولوشن 1.3 مگاپیکسل است که مقدار آن برابر با 1280×1024 پیکسل (یا 1.3 میلیون پیکسل) می باشد. با پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر نیز شاهد دوربین هایی با رزولوشن 10 مگاپیکسل در بازار هستیم. با توجه به توضیحات گفته شده از لحاظ فنی، دوربین مداربسته با کیفیت HD، جزء دوربین های مگاپیکسلی محسوب نمی گردد؛ اما از لحاظ عرفی آن را جزو همین دسته می شناسند.

مزایای دوربین مداربسته HD

شناخت مزایای دوربین های HD هم در مقایسه دوربین HD و FULL HD جالب می باشد. یکی از مزایای مهم دوربین مدار بسته HD این است که به راحتی می توان آن را جایگزین دوربین های آنالوگ قدیمی و تیوی لاینی نمود؛ زیرا این دوربین ها با سیستم های NTSC یا PAL کاملا سازگار بوده و برای ارتقا سیستم خود دیگر نیازی به هزینه های اضافی برای کابل کشی جدید نخواهید داشت.

از دیگر مزیت های این دوربین قیمت مناسب و نیز کیفیت تصاویر قابل قبول است که باعث شده است این دوربین ها گزینه ای جذاب برای بسیاری از کاربران دوربین های امنیتی باشند. این دوربین ها در مدل های متفاوت و نیز با برندهای مختلفی در بازار جهانی موجود هستند که هر کدام ویژگی های خاصی را ارائه می کنند. مدل های متفاوتی از این دوربین های فناوری آنالوگ را می توانید در سایت دوربین مارکت مشاهده کرده و سفارش خود را ثبت کنید. هم چنین با تماس با مجموعه دوربین مارکت می توانید ضمن دریافت مشاوره، انتخاب خود را انجام دهید.

جدول بررسی تفاوت کیفیت تصویر HD و FULL HD

در جدول زیر برخی از موارد تفاوت کیفیت تصویر HD و FULL HD را مورد بررسی قرار می دهیم تا دید بهتری برای انتخاب این دوربین ها برای اهداف امنیتی خود داشته باشید.

مقایسه عملکرد دوربین FULL HD و HD

  HD FULL HD

رزولوشن

1280×720 1920×1080

کیفیت تصویر

1 مگاپیکسل

2 مگاپیکسل

فضای ذخیره سازی

ذخیره تصاویر در فضای کم

نیاز به فضای بیشتر برای ذخیره سازی تصاویر

قیمت دوربین

قیمت کمتر و اقتصادی

قیمت بالاتر

وضوح تصاویر خروجی

تصاویر وضوح معمولی

تصاویر با وضوح بالاتر و بهتر

دوربین مدار بسته Full HD

دوربین مدار بسته Full HD دارای فرمت Full HD برابر با ۱۰۸۰x۱۹۲۰ پیکسل می باشد که در محدوده مگاپیکسلی نیز معادل با 2 مگاپیکسل است. دوربین مدار بسته Full HD دارای کیفیت تصویر بالاتری نسبت به دوربین HD بوده و در نتیجه میزان بیشتری از فضای ذخیره سازی و پهنای باند را مصرف می کند؛ اما یک مزیتی که دوربین های FULL HD دارند این است که با توجه به کیفیت تصویر بالاتر آن ها امکان مشاهده جزئیات بیشتری از تصویر امکان پذیر خواهد بود.

این دوربین ها هر چند که قیمت کمی بالاتر از دوربین های HD دارند، اما با توجه به تصاویر با کیفیت تری که ارائه می دهند، توچیه اقتصادی بهتری برای کاربران دارند و از این رو محبوبیت زیادی در میان افراد دارند. این دوربین ها در واقع وضوح دو برابر بیشتر دارند که در هنگام شناسایی و تشخیص سوژه بسیار کارآمد می باشد. در نتیجه در فضاهای بزرگ تر، دوربین های FULL HD راه حل بهتری می باشند.

انتخاب دوربین بر اساس تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD

با شناخت تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD، می توانید درباره انتخاب این دوربین های تصمیم گیری بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید. فروشگاه دوربین مارکت در زمینه ی فروش و پخش دوربین مداربسته ارزان ، دوربین مداربسته آی پی ، دوربین مداربسته دام ، دوربین مداربسته بولت ، دوربین مداربسته دید در شب ، دوربین مداربسته بیسیم ، دستگاه دی وی آر ، پکیج دوربین مداریسته فعالیت دارد.

این مجموعه که سابقه زیادی در فروش تجهیزات امنیتی دارد، بهترین برندهای این دوربین ها را با مناسب ترین قیمت به مشتریان گرامی ارائه می کند. با در نظر گرفتن بودجه خود و مشاهده مدل های متفاوت این دوربین ها در سایت دوربین مارکت می توانید سفارش خود را ثبت کنید. هم چنین می توانید با مشاوران ما در دوربین مارکت تماس گرفته و با دریافت راهنمایی، بهترین گزینه را برای تامین امنیت محیط خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *